Shape it up!

Han spelar på Siesta! i slutet av maj. Har lyssnat lite grann på en ny skiva med en grabb som varit med i gemet rätt länge nu och så är han ihop med Miss Li förlåt Amanda Jenssen, jag blandar allt oftare ihop dessa artister. Beror säkert på att deras senaste singlar låter likadant.



I grund och botten är det Lost Patrol Band som bytt namn till Invasionen.


"Under gatan en strand", Deportees-covern Lyxzén gör på nya Invasionen-skivan är småtrevlig. Inget utöver det vanliga men i sann semirock/punk-anda påminner covern och albumet lite om när Moneybrother gjorde svenskspråkiga covers på "Pengabrorsan". Den nya trenden är väl också att många fler bytt till svenska texter igen. Dundertåget, Invasionen, Säkert!, Ludwig Bell (Dreamboy), Monty (Montt Mardié), Maia Hirasawa och Peter Morén är bara några exempel på artister som gått från engelska till svenska. Jag hoppas fler hakar på det tåget, vissa blir ju mer personliga och bättre när de vågar ta det steget.

Och en sak till, hur mycket roligare blev inte Invasionens debut än T(I)NC:s tradiga senaste skiva?

Kommentarer
Postat av: /M

Invasionen kan man både ha och mista. Inget speciellt med det där. Ingtet jag ska se på SiESTA, varken honom eller Amanda. Lyxzén borde kanske ta sig en ordentlig musikalisk funderare, alternativt sadla om helt till en ny karriär.



Tack för lång och trogen tjänst inom musiken Dennis, men nu har du kanske gjort ditt. Lycka till i fortsättningen som stenläggare, talangscout, eknomibiträde eller vad det nu blir.



För T(I)NC är nere för räkning och Invasionen var ju inget roligt sätt att gå vidare på heller.

2010-03-17 @ 11:22:11
Postat av: P

Lite roligare ändå väl? Har du lyssnat på Spotify i dina mikrohögtalare? Har själv i och för sig bara snabblyssnat, men Under gatan en strand kommer jag nog spela en del. Skivan fanns också på Lyssnarservice men har inte laddat ned den.

2010-03-17 @ 11:28:36
Postat av: /M

Inte tillräckligt roligt för att jag ska orka bry mig nämnvärt framöver. Känns som att man både kan ha och mista det, som jag skrev innan. Inte på något sätt dåligt, men inte heller någon aha-upplevelse.

2010-03-17 @ 12:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0