Melodifestivalen-abstinensen slår till.




Det har snart gått en vecka sedan svenska folket ringde som fan på Anna Bergendahls bidrag "This is my life". Vad ska man göra nu på lördagar tänker nog halva svenska folket? Ja, jag vet inte. Till råga på allt elände är ju dessutom "På Spåret" slut. Det positiva är att jag ännu inte sett finalen, det negativa är att jag vet utgången.

Det kanske är lika bra att ta tag i bokläsandet som fått sig en törn de senaste veckorna/månaderna när allt kretsat kring att lista ut vem som ska vinna Melodifestivalen.

Jag har nu lånat om Johan Hakelius "Döda vita män", Kalle Linds "Människor det är synd om" och Martin Svenssons "Din heder" för tredje gången. Bibliotekstanten påpekade att det endast var tillåtet att låna om böcker två gånger, men hon tyckte nog jag såg så snäll ut att hon fixade det på två röda sekunder långt innan jag ens försökt argumentera hade hon printat ut det där lilla kvittot man alltid slarvar bort och följaktigen gjort ett tredje omlån.

Tack sa jag och lovade att lämna tillbaka dem nästa gång. Nu återstår vilken jag ska läsa. Tror det blir den förstnämnda, Hakelius, om nu inte den är för seg. Jag har läst några kapitel ur Kalle Linds bok, men det känns som att det räcker. Den är rätt roligt skriven men det blir liksom kaka på kaka. Ja, jag får se. Tiden räcker inte alltid till. Intresset svalnar. Och i bokhyllan står det många böcker jag ännu inte läst. Kanske ska börja lyssna på lite böcker igen, det har inte varit nån ordning på det heller.

Kommentarer
Postat av: /M

Varför börja tjöta med kärringarna bak disken om du vill låna om en bok?! Du kan låna en bok hur många gånger du vill i rad, förutsatt att där inte är någon reservation inlagd av någon annan. Busenkelt och ett lån på livstid om du så önskar.



Du lånar smidigt om den två gånger hemma vid datorn, sedan (tredje gången du vill låna om) går du till bibblan, lämnar boken i återlämningsmaskinen, tar boken igen, går till utlåningsmaskinen och lånar den som vanligt. Genast har du boken en period till och två omlåningar tillgodo. O.s.v.



Yeah, you heard me!

2010-03-20 @ 10:24:03
Postat av: P

Jag hittar inte mitt lånekort. Tycker inte om biblioteket egentligen och alla dess nymodigheter. Är det nån bok jag vill ha brukar jag köpa den, men nu har jag hamnat i en ond spiral och lånat tre böcker som jag inte vill läsa.

2010-03-20 @ 11:49:27
Postat av: /M

Läsa eller "läsa" (alltså lyssna)? ^^

2010-03-20 @ 16:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0