Lokko Lokko

Fredrik Strage gav förra året ut en bok med sina bästa texter med det det lite tradiga namnet "Strage Text". Jag gillade ett av arbetsnamnen "Goth och blandat" bättre...

Själv har jag inte läst den cirka 480-sidor långa "Strage Text". Strage har jag inte följt så slaviskt. Inte läst varken "Mikrofonkåt" eller "Fans". De har inte riktigt intresserat mig. Men visst, Strage är en bra nöjesjournalist som kan de mest konstiga sakerna och kan rabbla upp skräckfilmer som ingen annan sett eller Nine Inch Nails-citat i sömnen. Men han har ju mest skrivit i Dagens Nyheter de senaste åren. Och det är ju en tidning jag bara slösurfar in på då och då. Antar att inte allt publiceras på nätet heller. Det är mest hans snack i Tv4:s Nyhetsmorgon jag högst sporadiskt kollar.

Nej, då är jag lite mer "spiss" på att ta del av Andres Lokkos mastiga antologi, "Andres Lokko 1989-2009", som ges ut officiellt nästa vecka.
Hans krönikor i Svenska Dagbladet har jag nog läst de flesta de senare åren. Så även hans skivrecensioner. För att inte tala om delar av hans skriverier i "Feber" och "Pop", och även t.ex. Aftonbladet och Expressen.

Frågan är dock hur noga man/jag kommer läsa de bägge böckerna. Det är ju ändå 582 artiklar på 1732 sidor. Alltså nästan fyra gånger så lång som "Strage Text". Kanske får bläddra lite i de bägge delarna innan man köper dem. För att se hur upplägget ser ut.

En som varit tidigt ute och införskaffat boxen (förmodligen på releasefesten i Stockholm) som kostar några hundra kronor extra är Jonas på sajten Extraallt.com.

Han ger också några roliga tips på vad man kan använda den stora rödsvartrutiga pappboxen till.




"Fyll den med smurfar."



"Ställ den i dvd-hyllan och låtsas att det är en film."


För fler exempel:

http://www.extraallt.com/2010/02/satt-att-anvanda-andres-lokko-boxen.html#comments

Kommentarer
Postat av: /M

Nu har jag inte kollat priser för Lokko Lokko överallt, men 829 spänn för den där bok-boxen på t.ex. cdon. Saftigt.



Man kan dock köpa enbart de båda böckerna ("1989-1998" och "1999-2009") var för sig, för 279 kr/st. Får kanske blir det.



Och läs Strages "Fans" och "TXT", det lär du itne ångra. "Mikrofonkåt" har jag inte läst, den lämnar jag nog därhän.

2010-03-04 @ 11:52:17
Postat av: /M

729 för bok-boxen på Bokus.

249 kr/st för böckerna = 398 totalt.

Vad är skillnaden? Boxen/lådan är värd 331 kr?

2010-03-04 @ 11:54:51
Postat av: P

Blir det inte 498 eller hittade du nåt erbjudande?



Boxen var exlusiv som sören, bara upptryckt i några hundra/tusen ex, man kunde ha smurfar i den ju!

2010-03-05 @ 22:57:29
Postat av: /M

Jo, 498 så klart.

Rätt ska vara rätt.

2010-03-06 @ 11:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0