Kändisspotting på Linnéskolan






Är det inte fantastiskt så säg! I kväll spelades "Liket som visste för mycket" på min gamla gymnasieskola. Jag var på plats för Patrikleanderson.blogg.se:s räkning. Samma gamla trästolar, ja allt såg likadant ut. Det var bara en nybyggd kiosk där det serverades kycklingkebab, falafel och ett väldigt digert utbud av godis. Tänk vad dagens gymnasieelever har det gott ställt.

Farsen var kändistät, det är inte var dag bland annat Lasse Brandeby (lysande, som en nedtonad liknande rollfigur som Rolf Mjunstedt), Regina Lund (på dalmål så klart), Johaness Brost (som girig betjänt), Carina Lidbom (ganska liten roll), Göran Gillinger (hårdför svartsjuk man) och Linus Wahlgren (som otursförföljd privatspanare) står på en scen i Hässlehåla. Och på bänkraden bakom mig och farsan satt Janne "Loffe" Carlsson och skrattade sitt bästa "Repmånad"/"Göta Kanal-skratt.

En helt vanlig onsdag!

Kommentarer
Postat av: /M

"Loffe" hade väl förhoppningar om att in i det längsta få göra ett improviserat gästspel på scenen. Att någon skulle få syn på honom, tänka "Loffe" och hitta på något upptåg. Men icke, förmodar jag.



Undrar förresten om det är samma bänkar att fälla upp också? Då står fortfarande inristningen "Hellre IQ än MQ" säkert kvar där. Jag brukade sitta vid den bänken (ofta hade man samma numrerade plats) då det var prov, uppsatser etc.

2010-03-18 @ 13:30:44
Postat av: P

"Loffe" smög upp på scen efter att föreställningen var slut, i vit kostym. Skulle tacka och hålla på.



Det var i varje fall onumrerat i går. Såg inga nummer eller "Hellre IQ än MQ"-text som du ristat in. Först till kvarn som gällde när man väl kommit in.



Henrik Bergkvist såg jag också där, säkert han som skriver om det i Nsk. Och i kväll är han vår konkurrent i quizet. Eller konkurrent och konkurrent, han kan nog inte så mycket mer än visor och teaterpop, Povel och Evert Taube.

2010-03-18 @ 13:39:27
Postat av: /M

Med numrerat menade jag då man skulle göra prov eller skriva uppsats under gymnasietiden. Då fick man väl ett bänknummer eller rad/plats inför skrivningen. Jag brukade hamna vid bänken där någon hade ristat in "Hellre IQ än MQ". Kul slogan.



Vi får se om Henrik Bergkvist dyker upp på quizet ikväll. Han och någon tjej/kvinna hade visst något arrangemang på Madrix ikväll kl 19. Läste bara om det som hastigast i Norran, men en humorafton? Något sådant i alla fall. Fast nära till quizet sedan, om det inte vara mer än 2 h på Madrix.

2010-03-18 @ 14:08:57
Postat av: P

Läste nyss Henrik Bergkvists recension, http://tinyurl.com/yznhecm, som stod på bägge benen. Maken till oengagerad/garderad recension får man leta efter. Beröm till Carina Lidbom som knappt var med, t.ex.



Såklart kunde han inte låta bli att nämna Kurt Olsson, men mer rätt hade varit Rolf Mjunstedt... Klädsel och spel liknar mer honom än Kurt.



Jag hakade upp mig på ett ord "kuckeliku", se nedan. Är inte det något helt annat?



"dit en småkåt snubbe (den här gången en politiker) anländer för lite kuckeliku."



Han måste menat kuckelimuck, haha.

2010-03-18 @ 17:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0