FB i repris - februari (Deluxe edition)

Skön seger över Degeberga Goif med 8-4 och nu klarar vi oss kvar i Pingisfyran.

Ger upp träning på gym. Ska det vara så svårt att ta sig in där, med kort som inte funkar, fingeravtryck, ögonscanner, fotkontroll kan de ha det för sig själva. Och nu börjar det dessutom bli bra löparväder ute. Kanon!

I Hässleholm finns världens bästa Thai Take Away. Eftersom de nu börjat servera sushi också på lunchen behöver man inte ägna en tanke på att gå in på ganska usla Asia Corner eller Wokhouse längre. Gott så!

Vi klarade en poäng i den svåra "bortamatchen" mot Håkanssons. Trots några bowlingarmar och nybörjarmissar för mycket. Nu ska jag se Fantastic Mr. Fox, med husguden Jarvis Cocker som rävröst (tror jag).

Jag hoppas att Johan Olsson tar guld i morgon i Femmilen, det hade varit hur rättvist som helst om den slitaren tar guldet. Men det är nog önsketänkande, men medaljchansen bör vara god så bra formen är. Kämpa på!

Rangordning av Sveriges guldvinnare i Vancouver 2010 (hittills...): 1. Björn Ferry 2. Marcus Hellner 3. Svenska längdlandslaget 4. Curlingdamerna 5. Charlotte Kalla

Snacka om att USA och Kanada är överlägsna i hockeyn, dam som herr. Sanslöst.

Tycker det är härligt när jag läser "Kanadas damlag i ishockey firade sitt guld storslaget. Det dracks ur champagneflaskor, ur ölburkar och vissa spelare rökte cigarrer". Det har jag aldrig sett herrarna göra ens. Och på rinken! Snacka om överlägsna.

Drack Oboy! nyss. Det var inte i går. Var faktiskt rätt gott. Jag köpte den med något mörkare kakaohalt. Alltså inte den mest glyttiga formen.

Det här måste vara den bästa vintern ever! När man tror det ska bli töväder, tar det sig, kommer mer snö och blir kyligare igen. Kanon!

Fan vad härligt, längdskidåkning är nog en av de mest spännande och bästa sporterna.

Timoteij är inte det ett schampo för fett hår?

Vädret satte käppar i hjulet för pingisbowlingfesten, blir nog nästa vecka istället. Får bli "Ola Svensson Superstar", Kalla och kompani och hockey istället.

I kväll gör jag och Popmarcus comeback på Musikquizet på Harrys. Efter ett långt uppehåll blir det förhoppningsvis många rätta svar trots viss risk för ringrost...

Jag trodde det var störtlopp och inte backhoppning. Synd om Anja, sicken osis.

Härligt Ferry! Där täppte han till truten på Mats Olsson och alla andra belackare. Ett guld om dagen hade inte varit dumt, det här borde inspirera hela truppen.

Är det fler som ser "Succéduon med Anders och Måns"? I sin allra mesta dumhet och pinsamhet tycker jag det är väldigt roligt och annorlunda jämfört med vad de gjort tidigare. Gårdagens avsnitt tog nog priset. Inkompetenta rumänska hantverkare som ville ha en tvättmaskin istället för pengar, en som vanligt överkörd, ner...

Härligt att Dinosaur Jr är klara för Siesta! i varje fall. Klart det ska vara lite skönt rockgitarrmangel även 2010. Det kan inte bara vara mespop...

Tycker synd om stackars fantomintervjuerskan Elisabeth Höglund som inte får vara med och leka i Tv4:s suveräna succéprogram Förkväll. Antagligen var det håret eller åldern - igen som spökade. Vi får hoppas hon fortsätter skriva sina fenomenala, sakliga och träffsäkra krönikor i Aftonbladet. Där ligger överbetalda skrytmånsar som Robert Aschberg, Jan Guillou och Lisa Marklund i lä i varje fall.

Dagens ”Flipp eller flopp” var verkligen ett lågvattenmärke. En låt med Amanda Jenssen (som redan spelats en del i P3) som lät Miss Li, en av Sveriges sämsta artister Promoe (P3-lyssnarna floppade, tack) och en sliskig ballad med Mando Diao säger väl allt. Och varför envisas P3 att ta in Aftonbladets tråklisa Jenny Seth var och varannan gång. Hon kan ju inget om musik heller.

På lunchen inträffade en rolig händelse. Jag och syrran gick på vägen utanför Perrong 23 och ska gena över till Gamla polisstationens parkering där min bil står som hon ska låna. När vi hör en bil tuta och bära sig åt. Jag vänder mig om och på skoj hytter med näven varav jag ser ett krokigt långfinger riktat mot mig genom bakrutan.När hon kliver ut visar det sig vara en kärring i 50-årsåldern.

Det ska till en stadsbo och ut och köra i snörusket. Jag körde de knappa åtta milen tur och retur till Arkelstorp för träning utan problem. Lite snödrivor ibland, lite blåst, en räv i Ballingslöv men jag hade The Radio Dept. i stereon som tinade upp vägen jag körde på. Man kanske skulle blivit rallyförare istället för pingisspelare?

Vilket kaos det var på Netto i dag. Tre (!) kassor öppna dock, fullt med vimsiga flanar som inte visste om de skulle ut eller in eller om de ens skulle handla. Jag som bara skulle köpa min veckoranson av makrill (och Brämhults) borde fått gå före i kön kan jag tycka men det är klart, man måste veta att man lever ibland.

Kommentarer
Postat av: /M

Det är lite Mats Olsson-stuk över dina sådana här inlägg. Lite sportkrönika med massa annat inbakat och invävt. Mats & P for Presidents! :D

2010-03-06 @ 11:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0