Droppen som fick bägaren att rinna över




Jag funderar allvarligt på att bara köpa torsdagsbiljett till Siesta!-festivalen detta året. Festivalledningen tillkännagav i veckan att de nämligen har bokat Teddybears till årets festival, vilka kommer spela på antingen fredagen eller lördagen. Och det är ett band jag inte tål så bra, än mindre deras musik.

Dessutom kritikersågade Elias and The Wizzkids och den (allför) långhårige Kristian Anttila dessa dagar.

På torsdagen spelar ju mina idoler och de hittills bästa bokningarna - Built to Spill och Dinosaur Jr. Och de betalar jag gärna en slant för att se.

Innan jag visste om dessa bokningar hade jag planerat att ta en vit vecka i slutet av maj. Men det löftet ska jag nog kunna hålla då jag ska jobba på fredagen. Varför utnyttja de dyrbara semesterdagarna på några som klär ut sig till björnar eller är lika långhårig som en hippie från 60-talet.

Jag har även satt upp tvättid mellan kl 17-21 både fredag och lördag. Och därefter krävs ju en hel del efterarbete med torkning och strykning så jag tror faktiskt inte jag hinner med att ta mig till festivalområdet dessa dagar.

Men jag planerar att ha vikt ihop all tvätt och lagt ned det i mina lådor till Elitloppet startar på söndagen.

Om jag skyndar mig hinner jag kanske till och med gå en sväng på stan och kolla in raggarbilarna på lördagen. Det är dock inget jag vet med säkerhet i dagsläget, det beror på om grannkärringarna drar över på sin tvättid så att jag inte hinner ta både vit- och kulörtvätt utan att stressa för mycket.

Jag får se hur det går. Det är typiskt att allt ska hända sista helgen i maj. Men ibland måste man prioritera.





Kommentarer
Postat av: /M

Är det slut på glidandet av friplåtar nu då, efter 20 års snikande på NSk? Hehe.



Fast 545 kr för en dag, torsdagen, då kan man lika gärna köpa 3-dagars. De kostade 555 kr då jag köpte min, bara 10 spänn mer, då får man 3 istället för 1 dag. För ynka 10 kr mer.



Såvida jag inte vinner en biljett i år igen, då kan vi splitta 555 på två, så tjänar vi båda på det. Inte fy skam.

2010-03-20 @ 19:55:07
Postat av: /M

Jocke Åhlund bröt ju förresten nacken (föll i en trappa på fyllan) för någon månad sedan, på tal om Teddybears, fast nu verkar han ha repat sig lite. Så de lär väl tyvärr dyka upp till SiESTA ännu en gång, sådan tur har vi väl inte att de stannar hemma.

2010-03-20 @ 19:57:36
Postat av: P

Han var ju inte med när Ceasars var där för nåt år sedan heller. Men nu kanske han dyker upp. Hela inlägget ska du nog inte ta på för stort allvar, det hoppas jag du fattar. Eventuellt kommer jag delta i raggarbilsparaden. Du hakar väl på? När ska du köpa bil förresten?

2010-03-20 @ 22:36:31
Postat av: /M

Hehe, klart att jag tog inlägget med en nypa salt. Bil? Vad ska jag med en bil till? Kostar bara massa pengar att ha en bil ståendes, för inom stan lär jag inte nyttja den.



Du ska köpa den, beskatta den, serva den, tanka den, reparera den, bekosta p-plats (här är det dessutom bara utomhus, inte garage) o.s.v. Till city går jag på 3 min och till jobbet cyklar jag på 7-8 min, då behövs det inte.



Malmö, Lund och Hbg är både billigare och smidigare med tåget. Så det där med bil, det skulle bara gå alltför mycket back. Annat vore det väl om man pendlade några mil om dagen till jobbet, med bristfällig tåg/bussförbindelse.



Har du kvar din bil? Och det går i så fall med vinst i det långa loppet, jämfört med de få gånger du lika gärna kan ta tåget? Nej, precis.

2010-03-21 @ 00:17:49
Postat av: P

Det låter lite som du ångrar att du tog körkort? Och visst är det lite konstigt att du aldrig haft en egen bil trots att du är 35 år. Inte ens en liten rostig sak. Jag antar att du sparat mycket pengar. Glöm inte heller att du ska besikta fanskapet.



Att ta tåget till pingisträningen i Arkelstorp blir svårt, då får jag ringa och tjata på SJ att de bygger en ny järnväg, det tar tillräckligt långt tid att köra dit. Hade jag fått ta buss och byta och klödda i Kristianstad eller Knislinge hade jag nog fått gå ned till halvtid på jobbet.

2010-03-21 @ 12:10:33
Postat av: /M

Men ser man det så, då kan man för tusan vrida och vända på hur mycket som helst:



Och visst är det lite konstigt att du aldrig har lärt dig att dricka kaffe trots att du snart är 34 år.



O.s.v.



Körkort är en bra grej och man måste inte ha egen bil för att inneha körkort. Dessutom behöver du väl egentligen inte egen bil nu? Bara ta farsans eller börja samåka till Bjärnums pingishall istället :D

2010-03-21 @ 19:35:35
Postat av: P

Jag äter i varje fall Caffe Latte-bakelser. Räknas nästan? Farsan köpte såna i går på Maxi i Ängelholm. De har alltid Caffe Latte-bakelser. Synd att OKQ8 har slutat ta hem dessa juveler.

2010-03-21 @ 19:43:11
Postat av: /M

Du äter Caffe Latte-kakor.

Jag har ett körkort. Gott så.



Nya ägare till OKQ8 nu ju, två invandrare.

Hoppas att de återinför dessa fina bakelser nu.

2010-03-21 @ 20:39:00
Postat av: P

Tyvärr blir det ingen Teddybears-recension i morgondagens Norring. Kanske skulle jag druckit kaffe för att hålla bakterierna borta, Caffe Latte-bakelserna var nog för svaga. I och för sig är en halv Caffe Latte-bakelse, en makrillburk och en liten bit kålpudding det enda jag ätit på två dygn. Men snart är jag på banan igen och fem kilo lättare.

2010-03-23 @ 23:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0