Det går utför för mig



Just nu sitter jag och glor - för första gången mer än en zappning - på "Så ska det låta", och gråter. Kan jag skylla på att jag varit krasslig?

Det är nämligen förfärligt tafflig karaokeunderhållning. Nu är Timo Räisänen och en svårt tatuerad Måns Jälevik (släkting till tv-sportens Agne?) igång igen. Det är väl så indie det programmet kan bli när dessa Her Majesty-"stjärnor" återförenas. Håller förresten det bandet fortfarande på eller har de tagit en lika lång paus som Nina Rochelle (kommer faktiskt ihåg att jag såg några sekunder när deras frontfigur var med i just "Så ska det låta" och mest satt och taktklappade programmet igenom utan att öppna munnen. Han den smale på Lasses Musik tyckte det var så pinsamt. Jag var nämligen därinne just när det gick i repris och de såg det på tv.). Timo och Måns är klart mer rörliga, "bjuder på sig själva" och genomsyras av klämkäckhet. Men så är de också göteborgare, vilket märks tydligt i hela programmet. Och klart bättre (=ingen konkurrens) än de förfärligt falsksjungande och okunniga Alcazar-tanterna (Kal P Dal trodde Hanna Hedlund var sångare i Gasolin).

Nu dök en Eldkvarn-låt också upp i programmet. Skönt med lite omväxling i alla barnvisor och visor som alltid brukar vara med i detta program (har jag fått för mig utan att veta säkert) som dock leds av en programledare som är något mer närvarande än den som leder "Mästarnas mästare". Men då gillar jag ju det senare programmet bättre. Som när en Brolin (firar femtonårsjubileum som tjock) tippar hästar med Sjöberg och Brottar-Tomas. Får kramp i "Sittande stolen". Eller steker fint kött och sörplar Kir som värsta Popmarcus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0