April - en vit månad


(OBS! Det är ny design på flaskan ovan, den jag köpte på Coop Extra hade en lila pappersetikett)





I april ska en kompis ta en vit månad. Vi kan kalla honom för Popmarcus så avslöjar jag inget.
Jag tror han kommer klara det galant. Han är envis som en häst, och när han väl fått för sig nåt ändrar han sig aldrig. Denna vita månad ska fungera som en sorts leverdusch inför den hektiska Siesta!-månaden maj.

Vad jag egentligen undrar är om det på något sätt har någon betydelse? Troligtvis är det rent kroppsligt bättre att skära ned på konsumtionen lite successivt för att inte chocka kroppen för mycket. I Italien och Albanien dricker man ju vin nästan varje kväll till maten och det är inget som skadat dem. Jag tror vi svenskar ska vara lite mer livsnjutare och ta dagen som den kommer. Inte riktigt i klass med "Livsnjutar"-Kjell i "Ullared" men lite i samma bana. Men kanske inte konsumera all sin vecko- eller månadsranson under några fåtaliga dagar.

Själv börjar jag också fundera på att ta en vit månad. Börjar bli lite trött på att dricka de där ölen. Dessutom vill man ju inte gärna att "Den rödnästa" och "Labbes morsa" på Glasbutiken ska bli utarbetade, och tvingas lära upp allt för många nya lärljungar. Det hade ju varit för tråkigt om man dessutom tröttnar på det bruna guldet lagom till sommaren, Siesta!, semestern och fotbolls-VM.

Som tips till Popmarcus kan jag rekommendera en lite lyxig och "nyttig" variant till Kir, helt utan alkoholhalt. Det är nämligen den förträffliga entusiastbryggeriet Kullabygdens Musteri i Mjöhult som framställt en körsbärsmust helt utan tillsatser och med ovanligt smakrik arom. Jag tror han kommer gilla det mycket, annars kan han ju alltid värma lite blåbärssoppa och garnera med lite vispad grädde på toppen. Det är bra för magen.

Kullamust, som även finns i andra smaker, kostar uppemot en selma på Coop Extra, men det är den definitivt värd. 63 cl som räcker länge. Drick den gärna med sugrör så klarar sig tänderna extra bra.

Dessutom är det Ragnar-fritt i den butiken som ligger ett stenkast från IFK Hässleholm och Waffs hemmaplan.

Och väldigt nära ishallen. (Ups! Jag har ännu inte använt mina dyra skridskor)

Vad jag däremot kommer sakna under april månad är Team Jarvis framfart i Harrys music quiz. Kanske kan vi gå dit en gång ändå och äta en hamburgartallrik och dricka en coca cola, och strunta i ölen som Bagarleffe ändå har så förtvivlat svårt för att hälla upp trots att man betalat för den...

Kommentarer
Postat av: Pop-i-top-Marcus

Kullamust, inte provat, hehe. Vad var det nu som Rakel Molin bjöds på för icke alkoholhaltigt hos Mauro & Plura, någon blåbärsdryck av något slag? Jävligt surt verkade det vara, av reaktionerna att döma.



Dessutom var det där med en vit månad ett halvt skämt. Och halvt allvar. Helvit lär jag aldrig fixa, men i alla fall sluta att småöla hela tiden. Som det är nu kan det bli 3-4 glas vin och 3 öl en vanlig tisdag vid Champions League.



En hemmaöl och en Harrysöl kan man väl unna sig till ett Quiz, man kan ju inte tappa takten helt, hehe. Eller du ska också ta en vit månad? Läste att intresse trots allt finns. Kanske dissar godis/kakor och drar ner på öl/vin, lite grann i alla fall.

2010-03-30 @ 14:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0