Åka till Tyringe och köra skridskor

Jag har en fascination för en by som heter Tyringe, som ligger en mil från Hässleholm.
Den är som Hässleholms motsvarighet till Stockholms Lidingö.



(Kurhotellet, Sveriges mest anrika hotellkomplex)



Tyringe är annars mest känt för:

  • Ivars kiosks gigantiska mjukglassar. Beställer man en stor bägare får man en hink.
  • Tyringe Skid- och Skridskosällsällskap, har man inte åkt skridskor här så har man inte åkt på riktigt.
  • Förmedlingscentralen. Undrar hur mycket Lasse Brandeby får i löning för att göra reklam för Lumphuset som Gud glömde.
  • Min syster och hennes vänninna bor där. Inte tillsammans utan i två helt olika hus. Med varsin sambo.
  • Osedvanligt kall torr luft på vintern.
  • Tyrs Hage, jag blir lika imponerad av deras gräsmatta varje gång jag spelat där med antingen Waff eller Ignaberga. Deras vaktmästare kan gräs. Dessutom måste alla spelare betala inträde.
  • Tyringe Vårdscentral, alltid lika trevlig personal när jag i min ungdom körde blodprover och tvätt dit. Sen svängde jag uppom ett gigantiskt berg där jag körde in mat till ett glatt gäng med gott humör.
  • Jag och Popmarcus cyklade hit 1993(?), gick in i en radioaffär och cyklade tillbaka igen.
  • Undertecknad skrev om Dan Hylanders konsert i Kurhotellets nedre festvåning. Under hela konserten utspelade sig en firmafest med bilförsäljare, julbordsmätt fotograf med smal, yngre flickvän och en hel bunt gamlingar på lokal som skulle skåla och öla så det stod härliga till. Musiken brydde sig ingen om. Bara jag, men jag var bilburen.

Kommentarer
Postat av: /M

Hehe, ja, det var tider det. Cyklade nästan en mil, gick in i en radioaffär och sedan cyklade någon mil hem igen. Så kan det gå!

2010-03-11 @ 17:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0