Snuten kan inte höra Per Sinding-Larsen



Det är inte lätt med tekniken alltid. Jag kunde inte spara ned en bild jag hade gjorde en print screen av. Det var en sekvens ur "Studio PSL" på SVT Play som jag tyckte var intressant, så jag fick ta en bild på min datorskärm istället med min mobilkamera. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Som vore jag en "hemlig polis" bevakades den ystadfödde Per Sinding-Larsen under Siestas! öppningstimmar och vad som hände precis utanför ingången till Markan. Helt omedveten om att han spelade in webb-tv, egentligen. Han intervjuade Johan T Karlsson för tredje gången denna dagen, det visste jag (i slutet av inslaget, Dennis Lyxzén bara dyker upp när Per väntar på Familjen). Själv var jag ju tvungen att se till att allt gick rätt till, det fick absolut inte gå förbi några ölare, flanar eller obehöriga som störde Jens von Reis kameraföring. Och så kunde jag kika in i Hotstuff-tältet under tiden. Med snutsolglasögon, snutskjorta och snutskor gjorde jag mitt jobb med bravur.

Kort därefter sa jag hej till Familjen och fick tunghäfta.


Kommentarer
Postat av: /M

Själv malde jag på om Newcastile-öl, Stone Roses, Stockholm och den nya plattan, precis innan/efter du dök upp. Vet i fan om Johan gillade det mer än om jag fått tunghäfta. Men en trevlig prick är han, den där Johan. Både på Västerskolans lågstadieskolgård 1983 och på Markans regementesdomäner 2010.

2010-06-02 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0