Ovanligt, osannolikt jämn tennismatch!

Mahut-Isner: 2-2 i set, 59-59 i avgörande set.

I väntan på fler Sicilien-historier tycker jag det är värt att smyga in något helt annat - än mer otroligt.
Det smått fantastiskt otroliga överskuggar nästan all VM-yra, vuvuzelortutande och en Mats Nyström som är hesare än en förkyld Mattias Asper eller Bengt Johansson i "VM-magasinet", när jag läser om en tennismatch i Wimbledon mellan amerikanaren Isner och fransmannen Mahut. Matchen har pågått i två dagar, hittills tio effektiva timmar och kommer fortsätta till minst i morgon. Hur är det egentligen möjligt?! Snacka om att spelarna har den rätta mentala inställningen eller så är det precis tvärtom? Att rädda breakbollar vid ställningen 58-59.
Jag kommer definitivt kolla hur det slutar, även om jag inte bryr mig om vem som vinner egentligen.
Snacka om att den som får någon av dessa spelare i nästa omgång kommer ha ett visst fysiskt överläge.



Kommentarer
Postat av: /M

Isner har väl bara gjort 6 dubbelfel eller liknande på de där 10 timmarna, medan över 330 förstaservar gått in? Och sjukt många serveess. Galet. Jag följde matchen på livestream på datorn igår samtidigt som jag zappade mellan 2 VM-matcher på TV'n. Full rulle var bara förnamnet...

2010-06-24 @ 09:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0