Nationaldagslöpet avklarat

För andra året i rad sprang jag Nationaldagslöpet på T4-området i Hässleholm.
En slinga med backar, grus, gräs, asfalt och grenar i vägen. Terräng med andra ord. Såg dock inga kvarsläntrare från Siesta!
Tiden blev något bättre än förra året men nu ska jag försöka analysera loppet; vad som var positivt och negativt.
Att jag inte kom under 25 minuter ens.
Positivt
1. Jag sprang loppet och finansierade därmed arrangören BDA Multisport med hundra riksdaler.
Negativt
1. Det var väldigt kvavt och varmt.
2. Loppet startade redan kl 11, vilket inte är den bästa tidpunkten.
3. Åt bara en makrillburk innan. Hade ingen filmjölk hemma.
4. Cyklade Ringsjön Runt i går, 6,5 mil tar ut sin rätt.
5. Till följd av punkt 4 ovan drack jag för mycket återhämtningsdryck efter det cyklingsloppet.
6. Blev stressad då jag har tvättid kl 13, sprang och tänkte mest på det.
7. Laddade mentalt för att sitta i tv-soffan och se Roland Garros-finalen, i Eurosport eller SVT. Heja Robin!
8. Ena linsen (vänster) satt konstigt, vilket gjorde att jag bara såg med ett öga.
9. Öppnade hyfsat, 4 min och 30 sekunder på första km. Var tvungen att stanna och gå efter 4 km.
10. Hade glömt min Rhinocourt Turbohaler på jobbet. Hade nog hjälp i dag.
11. Ville hem och spela Oskar Linnros debutskiva.
12. Hade laddat upp med Filip och Fredriks podradioprogram.
13. Är för lång och tjock för att springa långt.
14. Vann inget pris på mitt startnummer.
15. Nationaldagslöpet var en söndag.
16. Fick springa och hålla i nyckelknippan hela vägen, hade inga fickor i shortsen. Irriterande!

Kommentarer
Postat av: /M

Tennisen var inte mycket att orda om. Och inte så förvånande heller. Rafa har väl bara förlorat en match på 4-5 år i Paris. Har väl vunnit 4 av de 5 senaste åren eller liknande. Segt.

2010-06-06 @ 22:26:16
Postat av: P

Ja, Robin var inte riktigt i stöten, skulle breakat i första och andra set, men han fick till några lama smashar. Tagen av stundens allvar och spelade lite i händerna på Nadal, som i och för sig gjorde det bra.

2010-06-07 @ 23:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0