Jag läser en text av popbandet Kent



I dag släpps Kents nya skiva "En plats i solen".
Det fick mig att tänka tillbaka på när jag sökte till Radiomedia på Akademi Båstad, två gånger. Jag läste Kents öppningsspår på "Isola" en gång. Det fick mig att återigen läsa in detta många år senare.
I dag släpps Kents nya skiva "En plats i solen". Mycket datum hit och dit efter att de helt plötsligt bestämde sig för att släppa ett nytt album. Skivan kanske jag återkommer till när jag lyssnat lite till. Den har dock inte gjort några djupare avtryck än så länge.

Hursomhelst fick det mig att tänka tillbaka på när jag sökte till Radiomedia på Akademi Båstad, två gånger. Jag läste in Kents öppningsspår på "Isola" en gång som ljudprov. Nu många år senare gör jag en favorit i repris och läser upp den igen. Jag låter som en Inge Präst i fornstora dar eller ännu hellre en frireligiös pingstkyrkopastor...
Kommer ihåg att en av cheferna var hjärntvättad av kommersiell musik redan då och försökte få mig att inte lyssna på "P3 Demo" och sån skit. Jag blev lite rädd redan då och undrade vad man egentligen skulle göra där.
Sedan läser jag att det gått knackigt för de som gått utbildningen. Kanske inte så konstigt egentligen?!

Ja, titta, lyssna och njut av klippet eller vad jag ska säga, hehe.

Kommentarer
Postat av: /M

Hehe, jag minns den där gången du spelade in den som röstprov till Båstads radiogrej. Antingen om jag fick höra det klippet eller då du läste den för mig. Klockrent, underbart och nostalgiskt.



"Jag räddar ditt liv...". Fast lite mer inlevelse à la Ernst-Hugo hade jag önskat i detta klipp, nu läste du mest upp den i all hast.

2010-06-24 @ 09:25:42
Postat av: P

Ja, kan jag läsa med mer inlevelse gör jag det nog i dag och lägger upp...

2010-06-24 @ 09:35:02
Postat av: P

Nu lyssnade jag igen på det, det kan nog inte bli med så mycket mer inlevelse än så - ändå. Varken bättre eller sämre.

2010-06-24 @ 09:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0