Jag läser en text av popbandet Kent - del 2

Eftersom det på allmän begäran önskades en mer inlevelsefull uppläsning av Kents "Livräddaren" så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig och göra detta. Här nedan följer den.


Torsdagen den 24 juni var händelserik. Man fick inte bara lön, utan jag reste till Malmö och besökte skivaffärer med min polare /M. Vi åt kryddstark thaimat på ett nyöppnat ställe, köpte cd-skivor på den numera nedlagda Malmö Skivhandel (stängdes i dag och går förmodligen plus i sin konkurs) och dessutom såg jag att Kents "Hagnesta Hill" gavs bort på Skivesset om man köpte något annat. Lokföraren körde inte bara förbi Höör utan att stanna, Japan passade även på att slå Danmark ut ur fotbolls-VM och oturen grinade för en gångs skull Italien i ansiktet.
Vi gick även in på Entré vid Värnhem; där såldes Myggjagare McEnroe och där fanns även en affär som hette Nymobil.se, det senare borde passa mig utmärkt då jag sedan två år tillbaka har en mobil med sprucken display...
Min far, som åkte samma tåg mot Malmö för möte i Lund, berättade även att han såg ADHD-mannen på tåget.
Tack och lov såg jag inte honom på tåget, jag såg inte min far heller. De satt väl längre fram bak i tåget... Men de (far och ADHD-mannen) pratade inte med varandra.
Snart är det midsommarafton, är det i kväll eller i morgon jag ska lägga sju sorters blommor under min huvudkudde? Är det i kväll så får jag nog ut och palla sju sorters blommor i mörker annars gör jag det i Tyringe i morgon...

Kommentarer
Postat av: /M

Så ska det låta! Båstadcirkeln är sluten.

P reciterar ånyo "Livräddaren" med den äran!



Men jag fattade inte det där om ADHD-mannen.

Först skrev du att farsan såg honom, sedan inte.



"Min far/.../berättade även att han såg ADHD-mannen på tåget.

Tack och lov såg jag inte honom på tåget, inte min far heller."

2010-06-25 @ 11:15:39
Postat av: P

Jag menade att jag inte såg min far på tåget.

2010-06-26 @ 20:15:46
Postat av: /M

Aha, nu fattar jag. Läste det igen.

Jag tog det för sakfel / syftningsfel.

2010-06-26 @ 20:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0