Impulsköp på Hässleholms mest populära varuhus

Gjorde egentligen ett riktigt gottisstopp på Netto i dag. Det var ju ändå tisdag. Och laddningen inför fotbolls-VM är igång. Ingen makrill eller Brämhults inhandlades.


Dagens upptäckter blev dessa:

1. Tanterna trängdes bland frukten - igen, en pensionär kände på mango-frukterna. Det är tydligen viktigt.

2. Uppackning av varor gjorde att ena gången (och egentligen ena hörnan av butiken) såg ut som att bomben slagit ned, den var i princip ogenomträngbar.

3. Argentina från Argentinas Kök var på plats och hade fyllt en hel kundvagn med frukt och grönt.
Två jättelika meloner, minst sex gurkor, några andra meloner och några kålhuvuden.
Kanske laddar hon för att göra "Dagens rätt" som räcker till mer än 12.15, vad vet jag? Eller är det hennes berömda smörgåstårtor och exotiska plankor som ska skapas.

4. En ny (?) gråhårig (!) alternativt vithårig yngre kassörska ringde på "klockan" när kön blev för lång och suckarna hördes ända från "köbevannet" fram till rullbanden.

5. Telefonförsäljarna från Tele2 stod återigen i entrén och gjorde lobbying. Uteliggarna/tiggarna eller spelemännen får dock inte vara utanför butiken längre.

6. Jag såg ingen 62-årig man som köpte en jäkla massa mjöl och maskerade dyrt kött därunder.
Hade han varit något år äldre kunde han skyllt på att han var pensionär, likt Jerrys morbror Leo gjorde i ett "Seinfeld"-avsnitt. Nu tog en väktare honom på bar gärning enligt Norra Skåne, jag som aldrig sett en väktare på Netto...

Kommentarer
Postat av: /M

Haha, vilken jävla amatör.



"Enligt åtalet såg en väktare på affären hur 62-åringen lade ner två förpackningar entrecote i kundvagnen. Därefter körde mannen bort till hyllan med vetemjöl där han med 13 påsar mjöl dolde köttet i vagnen. Tio förpackningar placerades runt omkring och tre ovanpå.



Strax bar färden av till kassan där mannen upplyste kassören om att han sammanlagt hade 13 vetemjölsförpackningar att betala för.

Utanför kassalinjen väntade dock väktaren.

Den nu åtalade säger att han glömde att säga till om köttet och att han nu är villig att betala för entrecoten."



1. Gick han med vinst? Om han inte behövde mjöl (13x2 kg = 26 kg) så kanske han inte tjänare speciellt mycket på detta? Amatörmässigt och klantigt.



2. Tacka fan för att han plötsligt vill betala för köttet och tycka att allt ska glömmas, böterna lär ju bli minst 500-600 kr för snatteri. Stöldgränsen lär han väl inte nå upp till, tyvärr.



Och det där satans Tele 2-lirarna, usch. Tele 2, Telia, Tre, Telenor. Överallt. Alltid. Sedan blir de nästan sura bara för att man inte vill bli stoppad, stanna till och lyssna. VILL JAG LYSSNA, DÅ STANNAR JAG SJÄLV. OKEJ?!

2010-06-08 @ 21:31:44
Postat av: P

Han kunde fått min tvåkilosförpackning av mjöl annars. Jag tror jag köpte den för tre-fyra år sedan minst, kan varit mer, men jag har ännu inte öppnat fanskapet.

2010-06-08 @ 22:55:56
Postat av: /M

Jag slängde mitt mjöl förra månaden.

Jag rensade ut massa gammalt i skafferiet.

Nudlar 2009. Soppa 2008. Mjöl 2009. Och så vidare.

Liraren hade kunnat få allt. Fast kött slängde jag iofs inte.

2010-06-09 @ 00:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0