Göra-lista-innan-resan



Jag måste anteckna lite vad jag har kvar att göra innan flygplanet går i morgon bitti:

1. Leta reda på passet, helst i dag.
2. Köpa resväska. Kan vara bra att ha kläderna i nåt.
3. Tvätta, hinner man slänga in ett maskin vittvätt innan i morgon?
4. Köpa nässkydd på Apoteket. Eller får man det på plats? Det är ju ändå Solresor (Suntrip) som jag åker med.
5. Lära mig några italienska glosor. Kan ju inte vara så svårt.
6. Se Italien-Paraguay för att komma i stämning och veta varför italienarna skriker så högt  i morgon när jag landar på Palermo flygplats.
7. Köpa fluortabletter i fall man inte tål den italienska pastan/luften.
8. Köpa duttpenna, för att ligga steget före pensionärerna på bussbingot i Palermo eller Cefalú.
9. Växla till lire, det är så dyrt i Italien annars.
10. Leta upp min rosa solhatt. Hittar jag inte den får jag damma av min röda Weezer-keps. Kan nog gå hem i Italien där gruppen fortfarande har några fans kvar.

Kommentarer
Postat av: /M

Vilken rosa solhatt? Den där från Aftonbladet som du viftade med under Anttilas konsert på Stora Torg för två(?) år sedan?



Ska du vara borta månd-sönd? Och vem/vilka åker du med? Frågorna är många, svaren är det bara du som sitter inne med, hehe.

2010-06-14 @ 14:54:08
Postat av: P

Ja, den rosa, men verkar inte hitta den. Får ta "Synsam Sweden Open"-hatten istället. Den vi fick för några år sedan i Båstad. Tisdag till tisdag är det. Jag åker med Solresor. Jag åker helt utan ressällskap. Det blir lugnast så, finns kanske några under resan man byter något ord med. Jag får se.

2010-06-14 @ 15:26:31
Postat av: //U

Här kommer ett par bra fraser som du kan använda:



Hola! = Hej!



Una servesa grande por favor = en stor stark tack!



Gracias = Tack!



Que maleta negra? = var är den svarta resväskan?



Mi casa sue casa = mitt hem är ditt hem...haha kanske mindre avändbar.



Till alla italienare som läser detta - Ursäkta ev stavfel...( detta e spanska ) ..

2010-06-14 @ 22:32:08
Postat av: u

Vad skådar mitt norra öga, en u-kopia?

Jag hade aldrig gett tips på spanska glosor till någon som ska till Italien. :P

2010-06-15 @ 15:19:10
URL: http://utomjording.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0