FB-inlägg deluxe - maj-juni

Först målvaktstabbarnas VM, sen målsumparnas VM, nu domartabbarnas VM. Usch vilken tendens det finns i årets VM. Vänder det i kvartsfinalerna? Glömde jag försvarstabbarnas VM?


Spelar suveräna "Glasäpplen" på högsta ljudnivån i år i lägenheten.


Wayne Rooney, vilken monemental besvikelse, trots domarmissen.


Härligt "Stefan" Klose! Man skulle litat på bläckfisken, kanske!

Snacka om skandal! Som vanligt grinar oturen England i ögat, nu även orättvisan. Men det är helt ofattbart att Platini och kompani inte gjort ett skit. Hur svårt kan det vara att i världens viktigaste turnering ställa två gubbar bakom målet om nu inte målkameror ska finnas. Jag förstår om det inte finns på Waffs hemmamatcher av ekonomiska skäl men i det konservativa fotbollsvärlden är det en utopi. Man baxnar. Och vad fan gör fjärdedomaren bortsett från att hålla koll på tränaren, avbytarbänken, tilläggstiden och den där jäkla elektroniska tavlan? Ursäkta att jag tyckte exakt som långe-tadige-stele-Lundh säkert även i detta ärende. Men jag kunde inte låta bli. Trots att jag är halvtysk eller halvkines...

I går: Midsommarafton by Tyringe gick bra, lugnt och städat. I dag: Firande av fader och stenugnsbakad pizza på Havsbadskjollan i Ängelholm i finfint väder. Grejhöjta!


I dag läste jag återigen in en text av Kents "Livräddaren" i min blogg. På allmän begäran. Jag försökte återspegla situationen när jag spelade in ett ljudprov till en kommersiell KYI-radioutbildning i Båstad, som jag ansökte till för en herrans massa år sedan.


Förresten i all VM-yra körde dagens tågförare mellan Krstd och Malmö förbi Höör utan att tveka. Han kom på det när några klagade och skulle av. Ja, ja sånt som händer om man har brått. Tyckte det var rätt fräckt ändå, Skånetrafiken i ett nötskal. Tåget blev ändå försenat till Malmö trots detta lite ovanliga försök att hålla tiden.


Nyss hemkommen från Malmö, men nu blev det mycket på en gång. Söderling spelar Wimbledon i Canal plus, massa VM-fotboll på Tv4-orna, och sen ska jag hinna inom stan och gå några ärenden också innan kl 18. Jäkt och jäkt på semestern... Blir nog ingen löpning i dag.


Tycker det i all VM-yra är smått fantastiskt otroligt att läsa om tennismatchen i Wimbledon mellan Isner och Mahut där det står 59-59 i femte set. Matchen har pågått i två dagar, hittills tio effektiva timmar och kommer fortsätta i morgon. Hur är det egentligen möjligt?!

Haha, jag helt crazy, ska bli kul att se hur det slutar även om jag inte håller på någon av de bägge slitvargarna. Vinnaren kommer högst troligt ryka i nästa omgång...


Känns som det är målsumparnas och målvaktstavlornas VM. Men kul att USA till slut lyckades med det som inte Nigeria mäktade med.


Vuvuzelorna på Tv4 ligger i lä mot Tv4 Sport. Man hör ju till och med sång från engelsmännen ibland. Eller börjar jag bara bli mer härdad av tutelutandet...


Känner mig sliten efter en vecka på Sicilien. Seg bussresa och tågresa mellan Sturup och Hlm tog på krafterna. Men trevligt och lugnt var det i Italien! Nu måste jag återhämta en förlorad nyhetsvecka...


"Gå på disco, rulla hatt med Patrik varje natt" ...(suntrip) Ha de göööt i solen o glöm inte: 1. Att smörja in dig så du inte blir cerise...vet att de e "inne" men inte bra.
2. Drick inget som INTE e destillerat :) 
3.Upp i ottan för att paxa solstolen från alla tosia pensionärer!! 
Trevlig resa!


Snacka om att Tyskland imponerar. De kanske gör en Grekland, vinner Eurovision och fotbollsmästerskap samma år. Inte omöjligt även om man inte sett alla lag spela än.


Säker källa meddelar att Kent kommer med ny singel med dubbel a-sida i morgon. "Gamla Ullevi" och "Skisser för sommaren" heter låtarna. Dessutom nytt album "En plats i solen" den 23 juni.


Undrar om sydafrikanerna skriker "visa tutorna", precis som ett gäng hässleholmstudenter i går skrek "visa hattarna"?


Argentina-Nigeria var en rätt underhållande tillställning men båda lagen behöver träna avslut! Får de rätt på det kan de gå långt.


Tänker aldrig mer bli 25.


Erkänner att jag faktiskt inte hade någon som helst koll på offsideregeln som fällde ett av Mexicos mål i dag.


Fan, skulle satt två kryss på dagens matcher i VM också, hade ju blivit lite klirr i kassan då.


Har skrivit två nya låtar och ett par texter till en kommande skiva. Nu börjar allt falla på plats. En flipp och en flopp.


Tänk, bara fem dygn till innan jag är på Sicilien med ett gäng svenska pensionärer och spelar bingo och åker runt med en buss på sightseeing hela dagarna. Ska bli kul! Jag har blivit lovad lite Tyringe-sololja och ska faktiskt äta så mycket god mat jag orkar. Det där med LCHF-kosten får vänta en vecka till eller två...


Först en löprunda via Västerskolan, Grönängsskolan, Statoil, Parenco och nåt mer. Sen bowling med syrran och Henrik, och farsan, fick spare och spareribs. Sen quiz på Harrys. Fullt ös medvetslös...


Synd inte Robin tog chanserna, kanske framför allt i andra set att bryta Nadals serve. Det var lite "dåligt". Och allt som allt kom han inte upp i samma klass som han spelat tidigare. Det knöt sig. Maskinen-Rafa kunde springa in allt och profetera på Söderlings missar.


Lyssnar på Oskar Linnros nya skiva. Efter första besvikelsen att det egentligen bara är sju låtar inkl. de två singlarna (tre korta mellanlåtar och en instrumentallåt sist) så är det väl bara att erkänna att det finns rätt mycket på den här debuten som jag kommer spela ofta, ofta. "Annie Hall" (Håkan-melodi), "25", "Genom Eld" och "Från och med du". Tre plus!


Ringsjön runt var fantastiskt! 6,5 mil på cykel är ju en och en halv mara så lite stolt får man allt vara när tre "gubbar" tog sig runt på 3 timmar med två depåstopp inkluderat. Jag hade ju inte tränat cykling något innan. Sen blev det öl, mat, bad i tunnan för hela slanten. Det gjorde gott i kroppen.


Nyss hemkommen från Malmö, Isaak var som jag trodde kanon, en riktig entertainer!


Chris Isaak i kväll på KB, Ringsjön runt på lördag, ev. Nationaldagslöpet på söndag, och snart Sicilien. Vår bästa tid är nu!


"Youth in revolt", lyckad, smart, rolig och skruvad komedi, att varva ned med på en söndag efter allt siestande.


Haha, vad ska man säga om den vinnande tyska schlager-bidraget. Råkade höra den i förmiddags. På knacklig engelska dessutom, den var till och med uslare än Norge förra året. Och motvilligt måste jag nog erkänna uslare än Teddybears...


Siesta! är slut, nu kan ni gå hem. Alltid lika abrupt slut. Och inga körvaförsäljare utanför heller. Var höll Henke hus? Helt dött. Inte ens Bagarleffe hade sin nattrond. Rankar dagarna så här: fredag, torsdag, lördag. I dag var det inga fyrapluskonserter. Jag fick loss en exlusiv låt med Name the Pet i varje fall, amatörerna PSL stod mest i vägen under Siesta! med alla sina tusentals kameror. Jag är mer lo-fi.


Nu ska jag gå och se Anna på Playa!



Jag fick en exklusiv bild på Teddybears sångare Patrik Arve strax innan han skulle ta på sig nallebjörnsdräkten i regnet...


Hästpojken var nykter under sin spelning!
Elisson också. I varje fall någorlunda. Men inget utöver det vanliga.
Rätt tamt, följsamt och väntat. Inget titta för långt ned i ölburken
där inte, tyvärr. Hoppas Familjen laddar rejält i morgon, åtminstone...


Fan, allt är fyra plus i kväll, ett återigen pånyttfött bob hund, ett heltaggat The Hives, finstämda First Aid Kit och dagens inledning med Babian. Nu återstår bara Rimhedskan och sist ut Hästpojken, för egen del. Kan de också bjuda på fyraplus-gig, jag hoppas!


Tar ölpaus i Siestan!. Och laddar inför First Aid Kit.


Bäst på Siesta! torsdag: Dinosaur Jr och Kristian Anttila. Sämst/tristast på Siesta! torsdag: Bear Quartet (hur tänkte dem? Lysande på skiva, sämst live, var det någon som kände igen nån låt?) och Thåström (jag gillar punk men jag klarar inte av denna sega soppa som står och stampar på samma fläck, gör något bättre eller lägg av eller byt ut bandet eller nåt!).


Snart tunggung med Pascal och Bear Quartet! Finfina eftermiddagsspelningar! Cykeln är inte pumpad men nu får du banne mej jobba mellan festivalområde och hemmet i tre dygn.


Imon spejlar Tåstrom, Dajnosor jr, Billt tu spill, Perskall, TantIlla, JonÅssi, Ussler i Hässlehaulm. Stourt de!


Polisen beslagtog Slotts gold utanför Siesta-campingområdet. De hade redan en hel minibuss full av bråte. Fulöl får tydligen inte tas med in. Stackars ungdomar!


Glömde Ballingslöv-MFF. Kom på det över 20.20. Körde dit, fick se tre minuter innan slutsignalen ljöd. Såg ut som pojklagsspelare MFF hade.


"Stopptid" om arga, ursinniga, galna tränare i dagens Sportspegeln var verkligen stor och rolig tv. "Svennis" i Hata Göteborg hade också lite krut i sig...


Skiter fullständigt i hur det går i hockeyn i dag efter hjärnsläppet i går. Inväntar istället med spänning Elitloppslottningen alldeles snart. Synd Brioni fick spår 7! Annars avgjordes nog mycket i lottningen.


Har varit hemma hos Mr Ulf på fest. Tack för en trevlig kväll. Gänget och jag åt prinsessrulltårta, åt kycklingbröst och blev fulla för kärlekens skull...


Dålig ventilation på Harrys ikväll, dålig ventilation i skallen, dålig koordination hos laget(en öl i knäet), Bagarleffe var dock hyfsat alert(nykter),17 rätt tror jag det blev
totalt(två lappar blev ölskadade och fick inte lämnas in av tävlingsledaren),konstig stämning vid nåt tillfälle,Yazoo blev Double You, men vad fan allt kan inte bli till guld. Promillehalten var högst i vårt lag i varje fall.Nu tar vi nya tag.


Dricker några liter java (kaffe) och röker ett par paket ciggariller innan jag går och lägger mig. Kanske slumrar till en schyst rulle, gärna Kung-fu eller något våldsamt och sen lyssnar jag på några fuljazzskivor i min nya iPad. Fint ska de va!


Nyss hemkommen från en ölfest kombinerat med tipsrunda och musikfrågesport på jobbet. Karrén hade grillats i sju-åtta timmar, jag åt ingen potatissallad (risk för mycket E-nummer och majonnäs), AW-gänget hade slitit som fan och varit duktiga och jobbtipsrundan hade jag inte många rätt på däremot delad förstaplats i musikfrågesporten och en hel ask "Reisen"-kola att dela på i morgon. Jippie!


Hemskt vad de mumlar i "Kommisarie Winter". Jag får ha ljudet på sanslösa volymer. Tänk om jag spränger högtalarna när nån vrålar!


Nyss hemkommen från ett soligt Köpenhamn. Har blivit solbränd över hela kroppen. Tur ja hade keps på huvudet. Dessutom har jag gift mig med världens vackraste tjej. Två flak öl fick jag däremot inte med mig hem.


Tycker det är lite härligt att Angergård inspirerats av bland annat samba och Håkan (Det är så jag säger det) på nya Club 8-skivan. Jäklar vad några låtar svänger. "Isn´t that great?" och "Shape up!" är omöjliga att sitta still till. Explodera batteria!


Kommentarer
Postat av: /M

Den gamle storspelaren Alan Shearer (gäst i brittiska VM-studion) skrädde inte med orden efter Englands floppmatch idag. De gjorde inte heller fansen som brittisk TV intervjuade. Ingen av de inblandade tog upp det bortdömda målet, utan bara hur genomuselt laget spelade.



Där hade de chansen att prata i 10 minuter om stölden av 2-2, men väljer bara helt sonika att såga sitt eget lag längs fotknölarna. Så ska det låta!

2010-06-27 @ 23:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0