Doctor, doctor give me a call

"Lekande Lätt" (Kjell Lönnås lekprogram med småglin som beskrev olika saker), Robert Palmer (signaturmelodin till "Doctors" på TV4), The Simpsons och Allison Taylor, och Skottland (The Proclaimers) svarade jag fel på i kvällens quiz på Harrys och fick femton rätt. Nåt slarvfel såklart, nåt jag inte kunde. Attans med, jag var ju så nära. Hade jag haft min lagkamrat i Team Jarvis Cocker med i kväll, "skyllde på jobb", hehe, hade vi ju säkert haft minst 17 rätt. Vinnaren hade 18, Lost in Hollywood igen. Min lagmedlem i Team Jarvis Cocker kan sin The Simpsons och The Proclaimers, och så hade vi kommit på Kjell Lönnå-serien (jag hade det på tungan men fick inte ner det på papper), kunde inte placera låten han spelade upp som var The Simpson och Allison Taylor men hade såklart serien i åtanke då han gav ledtråden om 1989 och att serien varit igång längst av alla tecknade, men trodde det var en värre slamkrypare.

Jaja, det kunde varit värre men det hade varit kul om jag  knipit en pallplats. Det var ett tag sedan och nu var det ju väldigt nära.
Lite kuriosa är att jag beställde samtliga öl av Rex -  och inte av Bagarleffe - i kväll. Som det kan bli!

Kommentarer
Postat av: /M

Faaaaaaaaaaan, vi hade kanske vunnit skiten.

Simpsons och Lekande lätt hade jag fixat galant.

Proclailmers och Skottland är inte heller omöjligt.



Sedan brukar Doctors stå på ibland under eftermiddagarna på jobbet. Doctors, That 70's show eller Animal Planet verkar vara det som folk eller töffar vill se. Fast Doctors / Robert Palmer vet jag i och för sig inte. Men ytterligare 3 p borde ha inkasserats.

2010-06-11 @ 11:31:49
Postat av: P

Ja, precis, Allison Taylor och Robert Palmer var de enda svåra egentligen. Men vi har ju fumlat till det innan så man vet aldrig hur det hade gått i stridens hetta. Det är alltid lätt i efterhand med quiz, hästar, Stryktipset, Waff-matcher, bortvalda konserter mm.

2010-06-11 @ 11:35:06
Postat av: /M

Vi kommer igen efter sommaruppehållet.

Vi får plugga på i sommar och äga hösten!

2010-06-11 @ 14:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0