Den Trevlige Mannen

Jag har fått en ny idol. Jag såg/bevittnade en man på tåget mellan Tyringe och Hässleholm i går som stod och stampade i säkert tio minuter i närheten av Hässleholms station i går pga att tåget väntade på en stoppsignal. Anledningen var att jag tyckte det var mer mlijövänligt att ta tåget denna sträcka efter att jag och min syster plus sambo hade varit i Ängelholm och firat min fader som fyllde år. Vi åt eftermiddagspizza på Havsbadskjollan mellan Råbocka och Klitterhus (där delar av "Fyra nyanser av brunt" spelades in). När jag skulle åka hem mötte jag en man som var lika social som en Dagens rätt på Thai Take Away eller Pastavagnen. Men inte lika blind som Den Närsynte på Tobakscity/Pastavagnen. För Den Trevlige Mannen lyckades föra ett samtal med ett gäng fjortisar längs med mina seglarskor utan att bli kallad varken Roger, Johnny Boy, Snygging, Lars, Lasse, Kenta eller Kent Agent.
I klippet nedan försöker jag återberätta väl valda stycke ur hans berättarkonst som får ADHD-mannen att efterlikna en asocial och blyg korgosse vid Västerkyrkans nattvard.

Kommentarer
Postat av: stefan swat

Det här var ju väldigt lo-fi och roligt! Dessutom världrekord i "trevligt". Hahahahaha!

2010-06-28 @ 00:28:54
Postat av: P

Men så var det. Allt var trevligt i hans mun. Känner du till honom? Jag höll på att baxna av hans trevlighet och att han hela tiden pratade "i egen person"...

2010-06-28 @ 01:29:04
Postat av: /M

Hehe, vad var det för lirare, ingen du har sett innan? Synd att du inte bad honom att posera på en bild. Man får väl lyssna efter ordet "trevligt" nästa gång på tåget eller torget. Rååågeeer!

2010-06-28 @ 09:59:50
Postat av: /M

http://www.wayoutwest.se/hakan-hellstrom-klar-en-unik-och-exklusiv-spelning-pa-way-out-west



Håkan gör exklusiv sommarspelning på Way Out West.

Hela debutskivan rakt av + eventuellt annat material.



Way Out West, Festilavdx och Forever Young 2010 i Helsingborg.

Den helgen radar stora och konkurrerande festivaler upp sig ^^

Postat av: /M

Härlig stavning jag fick till där av Festivaldax.

Jag vart så uppspelt så att det tog fart. Eller inte.

2010-06-29 @ 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0