Aj, aj Paraguay

Det jobbigaste med att uppdatera bloggen är inte att skriva utan att det tar sån tid att lägga upp bilder och klipp. Man drar sig för att göra det. Först måste allt kollas och eventuellt namnges. Sen ska det läggas in på hårddisken. Kanske även läggas upp som Youtube-klipp. För att lägga upp ett klipp direkt på blogg.se går nog inte. Inte vad jag vet.

Men visst finns det jobbigare saker. Tänker på Rockpartys ledning som ställer in Hultsfredsfestivalen så här en dryg vecka innan de skulle fira 25-årsjubileum, hur kan man göra något sånt?! De hade ju ändå sålt 5000 biljetter. Klantskallar, de lärde sig inte något från tidigare års fiasko. Eller att Z-tv lägger ned efter 20 år. Tja, de senare åren har väl ingen brytt sig om kanalen, egentligen. Eller att jag inte kan se Allsång på Skansen (mest The Ark) eftersom SVT inte bemödat sig med att lägga upp den färska premiären så här nästan tre timmar efter att det sänts (/M, jag vill inte se någon länk i kommentarsfältet). Skandal det också. I det mindre format.

Sen bryr jag mig mindre om det blivit Portugal eller Spanien som gick vidare i Fotbolls-VM. Jag håller ändå på Tyskland. Vem är förresten Johanna Frändén som varje dag visar upp sig i SVT? Jo, hon är en kvinnlig Simon Bank, pratar på ett lika utstuderat nördigt och likriktat utryckssätt.

Roligare då att veta att Way Out West säkrat upp med en riktigt bra bokning, utöver det redan späckade programmet. Kommer det något mer? Och dessutom gjorde jag en kul resa i dag, till Helsingör. Kanske blir ett blogginlägg om det också om tekniken inte strular. Kanske blir för matt av allt ändå, i värmen. Eller så kommer bilderna i efterhand. Lika bra det...

Kommentarer
Postat av: /M

Konstigt att svt.se inte lagt upp Skansenklippet ens tre timmar i efterhand. De direktsände ju hela sändningen (60 min) + eftersändningen (30 min) på svt.se, så de borde bara kunnat föra över det direkt sedan.

2010-06-30 @ 13:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0