11 juni = Semester

Semester i tre veckor nu för undertecknad. Fotboll-VM. Italienresa. Kanske en tripp till, Berlin?
Den 11 juni går till historien då jag såg ADHD-mannen ätandes dagens på Chicco.  Han hade cykelhjälmen på och en jättestor mustasch (äkta inte falsk). Jag går aldrig dit fler gånger. Några män satt och hade trevligt och drack öl utanför. En man spydde också, inte lika trevligt när man sitter och äter. Jag såg dock inte det. En i sällskapet sa "titta där ute" vilket fick två fjärdedelar av sällskapet att titta ut och se eländet. Var säkert något han ätit som han inte tålde. Eller hade han inte ätit lunch alls. Man ska äta rejäl lunch.
Utanför mitt jobbfönster i eftermiddag var det fullt drag, traktorer och flak av alla de slag. Till och med en limousine. Fullt av glada studenter som är på väg mot ett långt sommarlov följt av arbetslöshet eller fortsatta studier. De har all rätt att sjunga en dag som denna, hörde inga "flakhits" som är så omtalat och föraktat. Jag hörde dock "Visa hattarna!" följt av att alla på flaket viftade med sina mössor. Folk på kontoret tyckte att de sjöng något annat. Det är femton år sedan jag tog studenten.
På väg hem från jobbet är det trångt på stan. Folk vill fotografera och föreviga detta ögonblick. Jag duckar men tror att jag kommer med på några bilder ändå. Det får jag bjuda på. Går till Tobakscity och köper Aftonbladet och Vi Tippa. På väg hem möter jag ADHD-mannen också, han cyklar genom en gångtunnel. Spjuver! Cykelhjälmen är intakt också. Jag hinner hem nästan till Sydafrika-Mexiko. Mexiko sumpar chanser och för en stund sedan tog världnationen Sydafrika ledningen med 1-0. Det inger hopp för ett skräll-VM 2010. Till slut blev det dock 1-1 i matchen.

Kommentarer
Postat av: /M

"Semester i tre veckor nu för undertecknad.

Fotboll-VM. Italienresa. Kanske en tripp till, Berlin?"



Det där låter inte helt fel. Jag tilldelades sen semester. Ve 31-33 för mig. Ca 3 första veckorna i augusti. Inte okej. Lär väl missa halva fotbolls-VM kommande månaden, vågar inte ens matcha VM-schemat med mitt arbetsschema 11 juni - 11 juli. Råkade se att jag jobbar den kväll/natt som finalen är, sedan lade jag ner det projektet :(

2010-06-11 @ 20:41:50
Postat av: P

Ok, du får ha så roligt på semestern i oktober. Men kanske du kan följa fotbolls-VM genom min blogg eller genom någons twitter...

2010-06-11 @ 21:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0