Sicilien, del 4 - Vulkanen



Det har nu gått en tid sedan jag kom tillbaka från Sicilien. Jag har ännu inte sett Gudfadern-filmerna som jag sa till mig själv att göra. Jag har heller inte berättat eller lagt upp bilder från den kanske häftigaste delen av resan (förrän nu) - nämligen besöket på vulkanen Etna. För på Sicilien besteg jag vulkaner, absolut inget annat.

I dag har jag också äntligen lämnat över en flaska sambuca (han får avgöra om den ska bära prefixet "fin" eller "ful" innan) till en vän som verkligen älskar denna dryck. Han har varit i Italien fler gånger än jag varit i Tyringe.


Härunder lite bilder, håll till godo.



Wall Street



Det femte elementet




Hotet från underjorden



Vägen/The Road



Sällskapsresan 2 - Snowroller




Länge leve Bernie







(- Filming a little bit. - Pardon? - Filming! Ja. - Of course!)

Kommentarer
Postat av: /M

Sista bilden, gubben som glor rätt in i kameran/mobilen, hehe. Och vad var grejen med lirarna i liften, fattade de först inte att du filmade eller vad hände?

2010-07-29 @ 00:07:32
Postat av: P

Gubben är just i färd med att svepa i sig en Etna-snaps, ser det ut som.



När jag skulle åka upp med liften hamnade jag med ett gäng italienska tanter och gubbar. Jag åkte baklänges upp med liften och filmade ett klipp mest för utsiktens skull. En svensk tjej hade hamnat ensam med en italienare som tafsade på henne, vilket gjorde att hon tog miste på tiden och vi fick vänta på henne i bussen en halvtimme.

2010-07-29 @ 10:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0