The Ark, Kebab City och MFF-förlust

Det var några från Rottne som fick mest publicitet och utrymme under Tivolirock.


The Ark hyllades av de båda lokala tidningarna - Nsk och Kristianstadsbladet (5/5 i betyg i den ena, högst troligt i den andra också om betyg satts) där det snarare var VM i superlativ som överöste Ola Salo och de andra The Arkarna.
Jag tror allt neon-ljus, stegar och scenkostymer gjorde sitt. Ingen av recensenterna hade sett något liknande innan. En trodde till och med att The Ark inte spelat på Tivolirock sedan 2000. Lite kuriosa är också att en annan recensent tyckte att Familjen skulle ta över Allsång på Skansen. Hur kom han fram till det egentligen?
Återigen till The Ark. Tycker skribenterna tog i lite väl mycket om själva showen. Den var väl helt ok, men inga fem plus inte. En som inte heller var helt nöjd var /M som redan i "Clamour for Glamour" hojtade till mig "deras tradigaste låt" och strax senare, "det här är nog den mest tradiga spelning jag sett med The Ark". Kanske hade min Sambuca-flaska som han ännu inte fått gjort susen?! En annan i mitt följe tog tre älgakliv ut från publikhavet med tom blick nästan direkt och stegade lite senare mot bilen där han satt och väntade på syrran och mig tills vi dök upp efter att sett några låtar av Familjens konsert (sångerskan tog väl över andra halvan av showen ändå). Då hade /M redan tagit sista trånga "spytåget" hem till Hässleholm och hunnit med att tvätta två maskiner kulörtvätt, laddat hem nya Beck - Levande begravd på Rapidshare och värmt en panpizza i vanlig ugn i flera timmar (den blir bättre då än några minuter i mikron).
Själv köpte jag en kebabrulle med mild tomatsås på Kebab City på Järnvägsgatan när jag kom tillbaka till staden med stort H, en älgkebab i pitabröd på torget i Kristianstad plus en hamburgarmeny på O´Learys lite senare var liksom inte nog. Mycket skulle ha mer.
När jag kom hem till lägenheten läste jag på text-tv att MFF hade förlorat borta mot AIK (de spelade visst denna dag också). Jag skrek ett avgrundsvrål, kastade ut min himmelsblå hatt jag köpt på Hästveda Marknad och somnade gråtandes.
Några män med Hästhuvuden på Hästpojkens konsert sågs inte denna gången.
Det var trångt framme vid scen på Docenternas spelning.
Timo Räisänen var glad som en speleman, han kompades av en som skulle kunnat vara med i Baksmällan eller Supersugen.
Hårt och tung med Dark Tranquility.
Deathstars spelade när det var ljust, lite synd kanske.

Årets festivalskor var blårutiga. Patric Arve tror jag har designat dem. Annars lyste Teddybears med sin frånvaro för en gång skull på en festival. Det var onekligen en befrielse för åtminstone mig...

Kommentarer
Postat av: /M

Haha, sanning med modifikation, de där citaten. Jag sade en hel del av det där för att trissa tjejen till vänster om dig och även din syrra. Tror jag lyckades helt okej, i alla fall med den okända tjejen.



Hörde dessutom att "Man ser det från månen" (inte så vanligt förekommande live annars), "Huvudet i sanden" och "Det snurrar i min skalle" var bäst under Familjens konsert. Vad säger experten om det?

2010-07-19 @ 23:35:29
Postat av: P

Ja, provokation är nyckeln, även om jag nog tror att de bryr sig mindre än vad du tror de gör om det. Men nån kan det nog alltid reta.



"Man ser det från månen" tror jag inte han körde, det var samma ordning som Siesta!, det jag såg.



Vilka var det nu du sa hade kommit med en ny singel/EP när vi var i Malmö? Jag tror inte det var sant det heller, men vilka var det nu?

2010-07-19 @ 23:45:48
Postat av: /M

The Sounds. En japansk (tror jag) promo-ep. Säkert lika svårtillgänglig som Kents "More than Hagnesta Hill" (fransk utgåva, med icke i Sverige utgivna bonusspår) eller den koreanska pressen av "Kent" med b-sidan "Kallt kaffe" som ordinarie albumspår.

2010-07-20 @ 00:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0