Sent men sant - Midsommarafton i Tyringe...

... var en upplevelse utöver det vanliga. Jag firade midsommar för första gången i Tyringe. Inte hos min syster utan hos Angelican och Andrée (inte Leif). Jag höjde medelåldern med cirka sju år. Vi åt traditionsenlig midsommarlunch, vilade middag ett tag innan Andrée(n) tog fart och satte fart på champagnekorken och efterföljande vattenflasklek. Sen somnade vi till Johan Glans "World tour of Skåne" eller var det "Sudden Death"?Sad but true! Alla klipp nedan är oredigerade som vanlig, tagna i första klippet! Ni som inte vill "slösa" med avsnitt kan ju ta ett avsnitt per dag eller nåt. Det rekommenderar jag och mitt följe...
Värdinnan "Angelican" drack både Carlsberg och Kung medan hon gjorde sig i ordning för fotosessionen...
Min syster eller en tjej i rött har mål i sikt. Bredvid henne står några lokala stjärnor på... gräs.
Det var mycket att stå i för dagens värdinna, här lär hon tre unga män att steka Mamma Scans köttbullar.
Detta sägs vara min systers kamera, hur har hon haft råd med den?
Min syster ska på Lady Gaga i november, en dag innan Håkan Hellström spelar på Färs- och Hjortarsparbank i Lund... Hon vill nog gå på bägge, det är därför hon ser så glad ut.
Ett gäng polacker skulle lägga om gräsmattan precis när vi hade som mest roligt. Sånt är livet!
Andrée har två kubbisar bredvid sig men funderar på om han ska klippa gräsmattan i kväll.
"Fan", tänker Andrée. Polackerna skulle ju klippa gräsmattan, inte spela mitt kubb.
Norsk karaoke var kul tyckte vissa...
Värdinnan visar var skåpet ska stå och gör en mycket bra tävling i att kissa med en sportflaska. Det ska hon ha beröm för.

Kommentarer
Postat av: /M

Oh My God. Jösses vilken film- och bildbomb.

Hann du göra något annat än att filma och fota?

Inget: "Åh nej, inte den där filmande flanen igen?"

Hehe.

2010-07-02 @ 00:04:08
Postat av: U

kan du ta bort fotot på mig med X antal dubbelhakor...jag ser extra tjock ut där..suck. + jag hade varit väldigt glad om jag både kunde se Håkan o Lady gaga....

2010-07-02 @ 00:21:11
Postat av: P

U: Jag ändrar ingenting, allt känns så perfekt ju. Jag ser inga dubbelhakor eller ens trippelhakor. Jag skulle dock viljat vara med mer än på berättarröst. Vi får se, kanske blir båda konserterna om du orkar.



/M: Nej, jag hann inte så mycket mer, tyvärr. Det var fullt upp, allt skulle förverkligas... Blir det en ny Vinslöv-rulle månntro? Tror inte det men hoppas.

2010-07-02 @ 00:34:29
Postat av: /M

Jag har fått ett "Gaga gate pass". Vet inte riktigt vad det innebär. Tror inte det är samma som "Gaga VIP" eller "Gaga Backstage", jag har ingen aaaaning. Bara att det är ett meet-and-greet där man får skaka tass innan giget. Bara att tacka och tog emot. Om jag inte säljer skiten.

2010-07-02 @ 11:18:49
Postat av: P

Haha, Lady Gaga, det går utför!

2010-07-02 @ 13:05:09
Postat av: /M

Jag skrev "fått". Alltså fått, gratis.

Om man nu vill träffa henne och se konsert.



Vilken Rocks var det i Malmö? Den i Triangeln?

Dags att dra till jobb nu, får bli Rocks imorgon.

2010-07-02 @ 13:28:16
Postat av: P

Rocks i Triangeln. Du får kanske kolla Musik & Konst om de har någon rea också! Kanske har sänkt Florence Valentin till under tvåhundralappen...



Jaså, inte Helsingborg/Helsingör i morgon? Roligare än att stressa runt i skivaffärer.

2010-07-02 @ 18:00:52
Postat av: /M

Musik & Konst, hehe. Konstigt att den inte tvingades slå igen innan Malmö Skivhandel. Jag trodde t.o.m. att Skivesset eller Folk Å Rock skulle tvingas klappa igen innan Malmö Skivhandel, men icke då. Trist, hur som helst.



Inte bestämt mig om morgondagen ännu, får ju ändå vara hemma i god tid till 16 då Tyskland ska spela. Blir det Hbg/H-ör så får man ju dra ganska tidigt. Blir det bara Malmö så räcker det väl med 10-snåret.

2010-07-02 @ 20:34:56
Postat av: P

Vi kan ta en lugn resa till Helsingör eller Tyskland nån helg framöver. Att bara springer runt i Malmö eller Helsingborg för resandets skull och för att använda Sommarkortet tilltalar inte mig, längre.



Skulle nog litat på bläckfisken i dag också. Hade man litat på den hade man varit avsevärt rikare än vad man är. Hoppas du satte en lax i dag på Tyskland - halvtid i varje fall...

2010-07-03 @ 16:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0