Syket - en räddare i nöden

Hjärndöd norsk Hitler-splatter i "Död snö" på Canal Plus First, galna mördare i "Fargo" på Tv4, folk som spelar utvecklingstörda och lurar Försäkringskassan i verkligheten, osv. Jag kan fortsätta, men besparar er det.

Jag tror i stället det norrländska bandet med det "passande" namnet Syket är räddningen. Sedan finns det ett annat band som heter Psykakuten.
Två låtar med Syket finns på deras Myspace och där finner man även två videor till två andra låtar från Youtube.
En vinyl med några av dessa låtar finns också att köpa - för oss skåningar närmast - på Musik & Konst (!) och Rundgång i Malmö.
Psykedelisk pop när den är som bäst. Finfina nedanstående låt och video är som en blandning av Isolation Years och TSOOL.

Kommentarer
Postat av: /M

Jag har faktiskt just den där "Fish Band" som mp3'a, men inte singelmixen. Bara Tiedye Remix, men tror att den med finns med på EP'n. Har ingen större koll på det, utan hittade mixen på någon sida härom månaden :)

2010-07-21 @ 01:06:23
Postat av: P

"Fish Band" verkar ha några år på nacken. Men långsamt, långsamt smyger dig sig in i våra psyken... De körde den på P3 för några veckor sedan och vinyl-EP:n kom ut i maj i år, tror jag. Gissar på att den är billigare på Rundgång än Musik & Konst...

2010-07-21 @ 09:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0