John Travolta

(Nordpolen?)


Jag lyssnar på Nordpolens "På Nordpolen" med jämna mellanrum och tycker att det albumet står sig väldigt bra fortfarande. Det är sorgligt och vackert på samma gång. Däremot verkar inte Pelle Hellström komma med något nytt i år, men jag hoppas jag har fel.
På lite måfå fick jag däremot fram en fin remix av en Existensminimum-låt som i original låter en del Broder Daniel. Kolla upp Existensminimum om han mot förmodan missats.
"1993" heter i varje fall låten och Nordpolens remix kallar han kort och gott Nordpolen LSD Remix. Jag hade nog döpt den till LCD Remix eller LCHF Remix (Pelle är ju smal som en ål) om jag varit Nordpolen, vilket i och för sig många hade trott om jag visade upp mitt konfirmandfoto.
Oavsett vad remixen heter så är den mäktig, alla Nordpolen-element gör den till något eget. Skruva upp ljudet och sträck upp händerna och dansa. Eller bara sitt i soffan, ät en finkanelgiffel (Pågens) och få gåshud.

Existensminimum – 1993 - Nordpolen LSD Remix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0