Hästveda marknad - en rapport

I går var jag och ett följe på Hästveda marknad. En byamarknad som anordnas en gång om året i två dagar. Dit vallfärdar "femfemmor", töffar, flanar, barnfamiljer och stadsbor. De äter fransk hotdog och stekt sill på en grovbrödsmacka, köper kopiösa mängder outlet-dvd-filmer, hälsar på Inge Präst, ser Runo från bibblan, köper tranbärsjuice, himmelsblårutig MFF-hatt och pilotsolglasögon som man knappt kan se igenom oavsett om solen skiner eller inte. Livsfarliga men så kostade de ju bara 25 kronor. Därefter åker vi hem lagom till VM-semifinalen mellan Tyskland och Spanien.

De hade dock inga grillade majskolvar vilket var synd, de tre herrarna med engångsgrill från förra året hade förmodligen blivit portförbjudna. Det var också väldigt ont om kändisar där om vi bortser från Inge Präst och Runo från bibblan. Jag spelade in en introduktionsfilm medan vi gick till marknaden och faktiskt en till film inne på området. Mer blev det inte, jag ville inte verka konstig genom att stå och prata vid ett stånd helt själv.





Jag tog även två bilder. Det gäller att fånga stämningen och hitta kändisar i Hästveda.


Runo är mest känd som hjälpsam bibliotekarie och för att ha ätit lunch väldigt ofta på Glorias för några år sedan. Här äntrar han Hästveda marknad. Kvällen till ära har han och frugan klätt sig exakt likadant. Bibliotekariemodet 2010 helt enkelt.



/M hittade till slut en korvvagn som inte hade någon kö. Han beställde en fransk hotdog med bläckfiskdressing.

Kommentarer
Postat av: /M

"Släpp TV'n".

Haha. Men jag hade bränt ryggen lite dagen innan och samma dag, för mycket solande på arbetstid. Då är det inte så satans bekvämt att gå annat än storbröstad och ordentligt upprätt. Annars är det aj aj aj...



Konsten att döda ett samtal:

- Jägarstrumpa, hahaha, ska du inte ha ett par såna Ulrika?

- Nej (konstaterade hon kort och torrt)

2010-07-08 @ 23:42:04
Postat av: /M

Vad säger hon förresten?

"Be Marcus han släppa teven?"

Inte ens på SFI hade de sagt sådär.

2010-07-22 @ 23:35:56
Postat av: P

Du får gå och klippa dig hos syrran, så får ni diskutera saken. Är du snabb så får du nog en burk med fräsigt vitt vax som luktar päron också på köpet.

2010-07-23 @ 22:31:43
Postat av: /M

Ja, min frisör ska ändå klappa igen om ganska exakt en månad. Kanske din syrra, men lite rabatt på priset, kan piffa upp den frisyr jag haft sedan tiden för då tyskarna annekterade Norge under WWII.

2010-07-28 @ 00:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0