Ge mig kaga nu

Jag försöker vara mångsidig och nyfiken i mitt bloggande. Eller jag försöker. Hitta något nytt att mumsa på. Och därmed även skriva och tipsa om.


I dag efter jobbet körde jag in till min favoritlivsmedelsbutik och gjorde ett veckoinköp.
Jag köpte till och med två ungerska eller var det rumänska majskolvar till det fatala priset av en guldtia. Bredvid detta fynd fick jag syn på ett paket gifflar (Kanal Gifler Fristelser, ja felskrivet och särskrivet också) från Kohberg (någon mer än jag som aldrig hört talas om denna bagare, för jag vågar väl kalla honom för just bagare så han inte blir sur?) som till och med ger Bagarleffe hopp om att sadla om/tillbaka (nu blir nog han också sur - igen, det var faktiskt åtta eller nio år sedan hans far slutade som bagare fick jag reda på häromveckan).


Men mest sur blev jag när jag såg innehållsförteckningen. I dessa små "gynnare" hade den onde Kohberg pregat ned 23 e-nummer av alla de slag. Jag tror det var glukossirap och vasslepulver också i, kanske även några nötter. - Lika bra det, då köper inte den där Leanderson mina "gifler", tänkte nog Kohberg där han stod och bakade i en fabrik, omgjord från bilverkstad till bageri vid en sjö i en skog på ett berg i utkanterna av Odenses förorter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0