Fyra bra P3-låtar just nu - del 23

Daniel Adams-Ray - Dum Av Dig




Inte riktigt lika bra som sin Snook-kollega Oskar Linnros "Från och med du", men bättre än samme mans debutsingel "Ack, Sundbyberg". Vart ska detta sluta? Jag gissar att Daniel Adams-Rays kommande debutalbum blir något mer "pojkaktig" än Linnros "mogna" debut "Vilja bli".

Vad jag däremot kan konstatera är att de inspirerats på ett nästintill märkligt sätt av ungefär samma influenser och rör sig i nästan exakt samma genre. Gott så! Då det är trevlig och fin radiopop som berör mig betydligt mer än t.ex. Snook.



Cocknbullkid - Cocknbullkid



Låter som en kvinnlig version av The Arks "
Absolutely No Decorum" men ändå inte.
Vet i prinicip inget om gruppen eller tjejen, mer än att den här singeln är trevlig.



Vampire Weekend - Jonathan Low

Filmerna bryr jag mig mindre om (fel målgrupp), men soundtrackskaparen av "Twilight"-serien ska ändå ha beröm för att ta fram några pärlor per soundtrack. Denna gång åtminstone denna låt som lätt hade platsat på amerikanernas senaste album.



Best Coast - Boyfriend


Lite härlig 1990-talstjejindiepop på P3 tackar jag inte nej till.



Inte ens nära

Katy Perry & Snoop Dogg - California Gurls

Sluta spela denna förfärligt tjatiga låt fyra gånger om dagen, tack.




Kommentarer
Postat av: /M

Daniel Adams-Ray, mest känd som släkting (på någon vänster) till Kersti Adams-Ray. Hon gästade t.o.m. en Snook-video. Där Linnros ingick. Så är cirkeln sluten. Fast nu är väl varken Kersti, Daniel, Oskar eller Snook att betrakta som sååå mycket att hänga i julgranen.

2010-07-22 @ 16:21:22
Postat av: P

Jaså, varför inte? Det är väl trevlig radiopop. Ska bli kul att höra albumet när det kommer.

2010-07-22 @ 18:11:36
Postat av: /M

Lite för mycket soulpop, som om de tänker: Vi gör en Monty!

Men det är inte dåligt. Det är bra. Men vi har hört det förr.

2010-07-22 @ 19:26:02
Postat av: P

Det lite roliga/märkliga är ju att de låter väldigt lika i själva musiken. Jaja, det är bättre än Snook i varje fall, detta tilltalar mig mer. Monty ja, han får kämpa på lite mer.

2010-07-22 @ 20:48:15
Postat av: Robert

Nej, kanske inte lika bra, men låtarna ochg stilen är ändå slående lika. Dock håller jag med, båda är bättre än Snook-tiden (även om jag måste erkänna att jag diggade "Mr Cool"...)



Och förresten, du som musikälskare kanske vill upptäcka andra band, kolla på min hemsida, där det kommer komma upp band efterhand...



www.skylightent.se

www.myspace.com/skylightentertainment

2010-08-20 @ 18:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0