"Fem komma tvåan" dricker jag snart



Jag vet, jag framstår kanske inte som en festprisse eftersom jag varken gillar Teddybears eller Maskinen. Men den där dunkadunkamusiken i björndräkt eller i allt för putslustig och konstig mix av hiphop och electro gör mig ändå sugen på att prova på Hässleholms begivenheter en kväll som denna. Det vankas Björkets trädgård med Timo Diablo och Rob´N´Raz-Rasmus. Kanske även att Henrik Henriksson och Rolf Höst säljer körv utanför vid 03-snåret. Och att jag en gång för alla får prata pingis (och den där utklassningssegern 22-20 mot Robert Koran 1991) med just Robert Koran. Hela mitt entourage ska dit förutom Popmarcus som ska se Timo Räisänen för 35:e gången denna sommar. Han kan ha valt rätt men jag går ändå ut utan fallskärm. Förhoppningar och regnbågar. Försöker se ljuset i tunneln som Gunde Svan skulle sagt.
Just nu dricker jag en Åbro Original. På Festivaldax i mitten av augusti kommer Finjabacken på Stortorget sälja Åbros "Fem Komma Tvåan" för 60 riksdaler. Inte speciellt dyrt för en öl som kostar knappt 12 kronor på Systembolaget. Som tur för mig och otur för Finjabacken befinner jag mig i Göteborg när Festivaldax är som mest i gång, då i Slottskogen på Way Out West.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0