Bläckfisken Paul är en mästertippare...

... när börjar han med V75 och hästar som jag kan följa? Han har en ofattbar träffprocent på att tippa rätt lag som vinner (i och för sig tippar han alltid Tyskland som vinnare). Tyskland är nog det lag som spelar mest rolig och mest oförutsägbar fotboll - hittills i turneringen. Var de för unga för att vinna fotbolls-VM 2006 kanske det är dags i år. Sverige fick ju en ordentlig lektion 2006.
Och med flera matchvinnare och målsprutor i laget ser det onekligen lovande ut, om de nu inte faller samman i andra halvlek som Brasilien gjorde mot Holland.
Under VM har man återigen märkt att det är stor skillnad mellan klubblagsfotboll och landslagsfotboll. Messi har i prinicip varit osynlig under de flesta matcherna och en spelare som Müller i Tyskland och en rad andra "okända" tyskar har trätt fram och gjort maskinen ännu mer oljig och välgående.
Jag hoppas därför Tyskland möter Holland i en final, om inte annat för att de ligger nära varandra utan för att de kämpar som ett lag. Och för att jag bott i Tyskland i ett halvår. Förhoppningsvis avgår Tyskland med segern, om inte bläckfisken Paul har något annat att säga...
Tycker man inte om att äta bläckfisk (jag och t.ex. /M är inget stort fan av det) så kanske man kan anlita dem som tipsexperter i kvällstidningarna. Där behövs en del flanar bytas ut som inte har många siffror rätt i det långa loppet och som haft sina arbetsuppgifter på tok för länge. Folk som kallar sig "Professorn", "Snoken", "Ögat" och fan och hans moster, för att bara nämna en bråkdel av de usla vägledarna som huserar dag ut och dag in...

Kommentarer
Postat av: /M

Fel fel fel. Bläckfisken tippar inte bara Tyskland. 4 av 5 gånger har han dock tippat Tyskland, och alla 4 gångerna vann de. Han skrällde ju till med Serbien som segrare mot Tyskland mitt i allt. Och serberna vann. Oavgjort finns det inte utrymme för någonstans och det blir det ju aldrig heller.



Impomerande! Det får firas med en Sofiero 7,5 nu!

2010-07-03 @ 19:06:01
Postat av: /M

Har du förresten köpt biljett till Tivolirock?

Skånetrafiken har lärt sin läxa. Förra året gick ju sista tåget hem 23.50, så att man bara hann se ca 25 minuter av The Sounds. I år går det i alla fall ett tåg 00.50, så det är lugnt. Snackas om extrabussar kl 02.00 också, men inget verkar vara klart.

2010-07-03 @ 19:37:00
Postat av: P

"Nää. Been there done That.", för att citera en mycket klok källa. Jag och Tivolirock har vuxit ifrån varandra, i så fall tar jag en taxi dit och ser Ola Joyce och Deportees, sen åker jag hem och tar det lugnt.

2010-07-03 @ 19:50:32
Postat av: /M

Okej, så du ska inte dit i år?

Eller är det bara försök till humor? :p



På tal om att växa ifrån. Svensk skrammelpop, svensk musik, indiehype, PSL-dussinband. Jag kom på mig själv för ett tag sedan. Gitarrer, falsksång, pop, dussinmusik, på svenska, hört den förut, en i mängden, been there and done that. Linnros, Hästpojken, Masshysteri, Verket, Egland, o.s.v... kul då man var 20-25, men var sak har sin tid. Man har nog levt kvar i bubblan några år för länge. Men det får väl bli Tivolirock 2010 ändå, sedan har väl SiESTA, Tivolirock och fan och hans moster kanske spelat ut sin roll och stafettpinnen av svensk dussinpop och tonårsångest får väl lämnas över till hungriga ca 20-åringar...

2010-07-03 @ 22:40:10
Postat av: P

Jo, något, det kan jag hålla med om. Jag hakade bara på vad den som som jag syftade på skrev. Varför ska man sluta gå på konserter bara för att man blivit några år äldre.



Du har rätt i en del du säger, men till den skillnad att de du räknar upp oftast är riktigt bra.

De band du ibland tipsar om på din blogg förstår jag mig däremot inte på men de är oftast inte "svensk skrammelpop, svensk musik, indiehype, PSL-dussinband" utan något helt annat.



Men bra musik har ingen åldersgräns, tänk på det. Musik som är bra och håller kan lika gärna lyssnas på av någon blöjröv eller en gammal get som går med rullator...

2010-07-03 @ 23:03:01
Postat av: /M

Jag vet, jag skojar bara lite med dig.

Lite skoj såhär på kvällskvisten. Skål!

2010-07-04 @ 00:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0