Arne Hegerfors, still going strong?!

(Frågan är vem som valde den förfärligt irriterande musiken? Anders "Ankan" Parmström?)


Jag förbereder mig mentalt för veckans höjdpunkt (Hugo Åbergs Memorial i kväll får snällt petas ut i periferin) och letar artiklar med punch och ordvitsar i.
Vet inte riktigt om jag finner det jag söker, men tycker det är lite roligt att duvorna visar sig ha oväntat bra musiksmak när de skiter ned i FM-rockbandet Kings of Leons munnar så att de tvingas avbryta (!) sin spelning efter bara tre låtar. Jag förundras över att Jackie Ferm får en hel artikel där hon hävdar att hon kört full med moped och väldigt passande fått ett "jack i" benet.

Jag kommer däremot garanterat att få min dos knivskarpa göteborgsdoftande ordvitsar och alla dess avarter när jag kör min Saab till Hovdala slott i morgon kväll strax innan kl 19 och möts av en berättarafton ledd av ingen mindre än tv-oraklet - och den häromveckan succésommarvikarierande programledaren för "Nyhetsmorgon" - Arne Hegerfors (vilket även Bertil Nilsson i lördagens Bertils bästa hävdade).
Mannen som inte bara hävdat att Malmö FF hade ett tifo värt 250 miljoner på sitt 100-årsjubileum och presenterat Ebbot Lundberg som Ebbot Lundgren i en Canal Plus-sändning, när denne TSOOL-sångare sjöng nationalsången på Gamla Ullevi - utan även ligger bakom en rad klassiska sportcitat (jag har valt ut tre andra, se nedan) och som ligger bakom åtminstone två DVD-volymer av  "Självmål och andra fotbollstabbar" som i prinicip skänktes bort på Hemmakväll när det var VM-feber. Någon som köpt en vuvuzela och dämpat abstinensen, förresten? Jag har inte hittat någon än. I så fall hade jag nog tagit med den i morgon...

Väl mött, hoppas jag på Hovdala! Veckans höjdpunkt är det, på förhand! 60 riksdaler kostar kalaset. Glöm inte att ta med era DVD:er, om ni har några och få dem signerade av en sportjournalist i den gamla goda skolan.


Tre floskler komna ur Arnes mun, i morgon skiter inga fåglar där, tack:

1. Svensson... Svensson, var det en serie som hette förut" (Efter att Anders Svensson passat till Mattias Svensson)

2. Han kommer ju från Mjällby. Inte mittfältaren Johan Mjällby utan småländska Mjällby." (Lite övertydlig och något fel geografiskt)

3. Krutov har ett utseende som inte ens en mor kan älska..." (Under en ishockeylandskamp)

Kommentarer
Postat av: /M

Om jag inte hade arbetat till kl 21, då hade jag lätt hakat på. Har ju arbete idag och imorgon, innan semestern tar vid 3 veckor.



Jag kanske kan titta förbi efter jobbet ikväll (blir väl runt 21.10 då) och hämta den där Sambucan? Synd om den bara ska stå där och samla damm och bli till åren, utan att en sann fantast ska hinna avnjuta en och annan shot, hehe.

2010-07-28 @ 10:54:42
Postat av: P

Ja, då borde Arne vara klar.

Får se om det blir en dag på Helsingborgsfestivalen, fredagen i så fall.

Ett litet överfullt pågatåg går ju till Hlm 01.16 (och 02.16). Lämnar det öppet.

2010-07-28 @ 13:22:29
Postat av: /M

Fan vad skumt. Jag kollade Skånetrafikens hemsida för några dagar sedan. Då stod det att extratåg till Hlm gick 0.36, bara det. Att det var sista tåget som gick ända till Hlm. Annars var sista ordinarie 23.36, men det skulle sättas in ett extratåg, 0.36 hela sträckan till Hlm.



Sedan står det nu (jag kollade precis igen) om att det går tåg från Åstorp till Hlm (med start i Hbg och fortsätter efter Åstorp). Fast det står inte direkt uttalat Hbg som startstation, bara inom en parantes.



Bara de inte tabbat sig nu, så att man står där. Om man ska dit. Får se hur det blir. Ännu är det bara bob som lockar, dem såg man ju på Siesta.



Nåväl, vi ses en snabbis senare ikväll då.

2010-07-28 @ 14:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0