FB i repris - jan 2010 (Deluxe edition)!

Mongolisk buffé där jag var tvungen att ta/välja bbq-sås av den sura såstanten, annars tog hon några slevar själv till mig ändå. Avatar i 3D var helt ok. Bowling med lutande banor, klot med små fingerhål, små bänkar att sitta på, poängräkning som gav upp innan det slutade. Med andra en lördag i Stockholm...

Nytt underställ till löpningen inköpt. Nu ska jag väl inte frysa när jag är ute. Tänk så mycket grejer man måste ha för att springa lite... Blev lite hälsote också, kan vara kul att prova något nytt te, Lipton börjar bli lite tjatigt. Även om jag inte dricker te så ofta.

Himmelsblått!

Kööööpiiiiiing!

Först ut och slira med cykeln till jobbet, sen slira med bilen till pingisen. Det gäller att göra det extra spännande i tillvaron, men oj vad man får sitta på helspänn...

Patriks Tvätteri håller kvällsöppet och kör så maskinerna blör till minst 21.00. Bra kvällsaktivitet när man är förschnyld...

Förstår inte varför Pep envisas med omständige och slarvige Henry. Och en sann matchhjälte som Zlatan utbytt i slutet istället. Ja, då gick det som det gick. Nej, nu får de bänka Henry och köra med Zlatan/Messi/Bojan på topp i fortsättningen.

Pingis är inte alltid toppen. Ibland är det för små marginaler...

Varit och firat systerns geburtstag på lokal. Kall pasta och halvljummen oxfilé på Harrys var kanske ingen höjdare men drickan och övrigt var finemang. Nu kollar jag på Grammisgalan. Undrar vad det är för öl Kent dricker i små, små Red Stripe-glasflaskor? Säkert någon nybryggd stockholmsöl... Nu är Ebbot full som en feskekyrka, haha.

"Ogifta par - filmen som skiljer sig" på Canal+SF Kanalen. Hur roliga är inte Peter Dalle och Johan Ulvesson i den. Kan inte Dalle göra någon ny film snart!

"Up in the air" och "A serious man" var två helt ok filmer, inte riktigt lika bra som jag hade förväntat mig, lite för långsamma men de gick ju att se...

Lyssnar på Joel Almes fina nya skiva, nån låt rev han nog av redan under den glada Siesta!-spelningen.

Väck mig när Idrottsgalan är zzzzzzzluuut.....

I snömodd slirade jag fram, skulle vallat bättre och slagit på brodden bak. Men det blev en liten runda i varje fall innan benen värkte... Grattis Helena! Tycker Robin skulle fått för Årets prestation men han var inte nominerad där visst...

Tur jag missade och se både handbollseländet och tenniseländet verkade det som. Istället blev det jobbeländet och pingiseländet... Något bättre elände det.

Det är fullt på Broloppet...jag vill springa det ju!!

Kan inte påstå att jag blev så imponerad av "Snabba cash". Mörkare, segare och rätt mycket som skiljde sig från boken, vars jargong och tonfall ju är mer humoristiskt skriven. Bra skådespeleri men för tunn och osammanhängande story. Godkänt inte så mycket mer.

Holjeträffen. Klass 4 börjar sitt poolspel 9.30. Omotiverad paus. Slutspel/Kvartsfinal 15.30 (där jag åkte ur). Final 16.30. Alltså sju (!) timmar efter att klassen startat. Snacka om skandal och dryg väntan (även om jag hann spela några matcher i annan klass). Starkt jobbat Olofströms BTK. Vi ses inte nästa år...

Tyckte Guldbaggegalan var småtrevlig. Lite konstigt dock att "Män som hatar kvinnor" vann juryns val vad vet jag. Borde de inte kunnat hitta en film som nästan ingen sett? Nu ska jag se lite svensk film framöver i varje fall, men när kommer "Apan", "Flickan" och "Bröllopsfotografen" bland annat på DVD? Var inte "Banana...

Lika som bär: Trubaduren och Körvavisan-sångaren Henke Henriksson och Mads Mikkelsen på Guldbaggegalan...

Funderar på färd till KB 3 juni och Chris Isaak, kan säkert bli trevligt och bra. Men att köpa biljett så tidigt är inte riktigt min typ av påse, men kanske bäst att vara ute i god tid. KB är ju rätt litet.

Vad pysslar Siesta!-festivalens ledning med egentligen? Inte dags att släppa några riktiga headliners snart? Det har ju heller inte egentligen bokats en enda riktig artist inne på Markan sedan Siesta! städades i slutet av maj förra året heller. Varför vet jag inte, tycker det är bara är märkligt! Allt borde ju inte kretsa kring tre dagar i maj kan man ju tycka...

I går utanför bolaget stod det några flanar och spelade, en på dragspel, en på mungiga och en på tamburin. Som ett balkanskt Detektivbyrån. Varje gång någon gick förbi eller la en slant sjöng/skrek de "haj". När jag var nere på Kvantum och handlade i dag, så stod de ta mig tusan där också i kylan och spelade och skrek "haj"... Hajhaj!

Blev glad av den fina Björn Olsson-intervjun i Nyhetsmorgon Lördag i morse. Härligt att Håkan spelar in med honom igen också.



Kommentarer
Postat av: /M

Jävlar vilket inlägg. Gott och blandat, en massa saker om vartannat, nytt som lädre, huller om buller.



Hahahaha, de där jävla lirarna har jag också sett nu i veckan. Både utanför Systembolaget och Kvantum, precis som du. HEJ HEJ, HAJ HAJ, skrek de till alla som gick förbi. Man blev ju snarare skeptisk och rädd än glad och givmild... de små tiggarna.



"Fish Tank" var väl inget över sig tycker jag. Helt okej, men inte sååå bra. 2 eller 3 av 5 i betyg. Då är "Happy-Go-Lucky", som du nämnde i samma andetag, betydligt bättre.

2010-01-31 @ 20:49:43
Postat av: /M

The Radio Dept's kommande är förresten (föga förvånande) framflyttad ca en och en halv månad. Skulle väl varit tidigt i mars. 21 april är budet för stunden, återstår att se om det är det slutgiltiga budet. Första! Andra! Och treeee...???

2010-01-31 @ 20:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0