Veckan som gått in i minsta detalj

Vilket kaos det var på Netto i tisdags. Tre (!) kassor öppna dock, fullt med vimsiga flanar som inte visste om de skulle ut eller in eller om de ens skulle handla. Jag som bara skulle köpa min veckoranson av makrill (och Brämhults) borde fått gå före i kön kan jag tycka men det är klart, man måste veta att man lever ibland.

-----
Det ska till en stadsbo och ut och köra i snörusket i tisdagskvällen. Jag körde de knappa åtta milen tur och retur till Arkelstorp för träning utan problem. Lite snödrivor ibland, lite blåst, en räv i Ballingslöv men jag hade Radio Dept. i stereon som tinade upp vägen jag körde på. Man kanske skulle blivit rallyförare istället för pingisspelare?

-----

På lunchen i onsdags inträffade en rolig händelse. Jag och syrran gick på vägen utanför Perrong 23 och ska gena över till Gamla polisstationens parkering där min bil står som hon ska låna. När vi hör en bil tuta och bära sig åt. Jag vänder mig om och på skoj hytter med näven varav jag ser ett krokigt långfinger riktat mot mig ge...nom bakrutan.När hon kliver ut visar det sig vara en kärring i 50-årsåldern.
Jag tittar bort om det är nån som skojar. Hon ger ett finger till. Vi skrattar. Fingerviserskan stegar bort mot parkeringautomaten. Antagligen hade hon inte så bråttom ändå. Men tuta, bära sig åt och leva djävul skulle hon göra. Den sista töffen är inte född... och senare samma dag såg min syster henne igen. Vad är oddsen på det?

-----

Jag blir så trött på den där pingisen ibland. Varför ska det vara så jämnt alltid, är det bara för att man inte kan knyta till den där förbannade säcken?! Hur kan man gå från att spela bra till att spela stelare än en get på bara några bollar? I ena matchen skyller jag på domaren (dömde fel på nån boll han "trodde" jag missade och hastigt och lustigt blev en 9-4 ledning istället 8-6 innan jag kollade på tavlan, och sen kom ilskan och nerverna) men mest mig själv för att inte kollat på domartavlan som jag alltid brukar göra mer än normalt...


-----
Fredagens ”Flipp eller flopp” var verkligen ett lågvattenmärke. En låt med Amanda Jenssen (som redan spelats en del i P3) som lät Miss Li, en av Sveriges sämsta artister Promoe (P3-lyssnarna floppade, tack) och en sliskig ballad med Mando Diao säger väl allt. Och varför envisas P3 att ta in Aftonbladets tråklisa Jenny Seth var och varannan gång. Hon kan ju inget om musik heller.

Kommentarer
Postat av: /M

Hahaha, ja, man ska passa sig för att hytta näve åt trafikanter. Men vilken jäkla tanta ändå. Jag räckte finger då jag körde bil för några år sedan. Snubben jag räckte åt körde efter mig. Det tog nog två varv i stan innan jag skakade av mig honom :O

2010-02-05 @ 20:31:38
Postat av: /M

Och Netto har annars bara tre kassor öppna under SiESTA, detta måste ha varit en alldeles speciell tisdag för personalen att komma ihåg. Och prata om lång tid framöver, ända till maj månad och SiESTA 2010.

2010-02-05 @ 20:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0