Ska man behöva ta med sig bestick?


När jag går på restaurang vill jag ha välslipade och fina knivar.







Krögarna borde därför byta ut sina bestick - med jämna mellanrum. Vi som går på restaurang i Hässleholm har det inte lätt. En stamlunchätare som jag borde ha en fördel. Men icke. Mer än en gång har jag svurit över standarden på de slöa knivarna när jag knappt kan skära den italienska plånboken (på kvällen) som beställts eller ens den nygräddade pizzan Indiana. Då är det kris...
Knivarna är lika tröga som en förstoppad pensionär med stopp i "rören" eller Flickan som inte hade bajsat på minst en vecka då föräldrarna hade åkt till Afrika och inte hade koll på hennes obefintliga toalettvanor. Eller för att ta något högst personligt; när undertecknad fått i sig lite mer än spår av currysås, som jag inte tål. Ja, jag tror ni fattar.
Är det ren snålhet, kanske slöhet att inte inspektera detta? Har de inte ens provat knivarna, inte ägnat det en tanke  eller är det rent av så att ingen vågat klaga? Det senare har jag i och för sig inte gjort - än, men har varit bra nära. Är de inte bytta nästa gång ryter jag till. På ungefär samma sätt som jag i förbifarten råkade yttra till en långhårig Kristian Anttila att klippa sig efter en spelning under Kristianstadsdagarna 2008.

Däremot kan Infinity Restaurang sätta upp skyltar som "Varning för halt golv". Är det många som ramlat? frågade jag kassörskan en gång. Ett rungande JA blev svaret nästan innan jag hunnit avsluta min fråga. Det var nog den dummaste frågan hon fått den lunchrasten.

På denna restaurang och Wokhouse, kanske även Thai Take Away och Cats, borde de varna även för tröga/slöa bestick/knivar. Det är minst lika viktigt som att varna för halt golv (när de inte investerat i halkskyddsmattor) och självklarheter som att spola, inte slänga dambindor eller pappershandukar i toalettstolen, och den gamla tjatmostern: att släcka och stänga dörren till toaletten när man gått ut.


PS. Nu kom jag på en bra idé, jag kanske skulle ta med mina nyinköpta skridskor till Infinity nästa gång. De är nyslipade och vassa som knivar så de kan jag i värsta fall använda för att skära köttet med... DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0