Nördarnas riksförbund på Systembolaget



Den här helgen blir hektisk. Bara för att nämna något. Bowling med pingisen i morgon och i kväll är det "Förkväll" på Harrys med Musikquiz där jag och Popmarcus gör comeback efter ett långt uppehåll och representerar "Team Jarvis Cocker", våran hyllning till Pulps legendariske gänglige men eminente frontfigur. Så det kommer rinna ned några öl längs med strupen. Därför besökte jag redan i dag Systembolaget. När jag kom dit var det något som inte stod rätt till. Tomt vid skjutdörren utanför Chicco. Inget balkantema av hejhejande musikanter, inga mobilförsäljare och ingen tiggare som stod på knäna och höll en trasig keps med bägge händerna. Väl inne i butiken stod en glasögonprydd tjej med frågeformulär i handen, som hämtad ur "Nollor och nördar" eller "Ugly Betty", och frågade om jag hade tid och ville fylla i ett antal frågor rörande Systembolaget. "Ja", sa jag lite halvstressat. Hon fick mitt nummer och namn, anonym var visst undersökningen men om jag inte svarar inom en viss tid kommer hon och "Den Rödnästa" jaga mig tills jag fyllt i och skickat in det späckade formuläret med 34 delmoment.

Som belöning fick jag en mintblåfärgad snygg "Bevara vinet svalt!"-kylare. Ett pennfodral-liknande tygstycke som säkert kostar uppemot en guldtia.

När jag visade farsan enkäten och vad jag fick för att göra det sa han bestämt "skit i och fylla i det" alternativt "släng skiten". Inga positiva tongångar där inte.

Men jag kommer med största sannolikhet fylla i det efter att ha druckit några Åbro Sigill. Någon måste ändå tänka på att den inhyrda tjejen från "Nördarnas riksförbund" inte får sparken utan kan fortsätta med sina atomfysikstudier och spritfria matematikerkonferencer.

.


Kommentarer
Postat av: /M

Anonym undersökning, men du gav ut ditt nummer och namn? Till Ugly Bettys tvillingsyster dessutom? Jomen, tjenare. Gick du på den lätte. Jag var där dagen innan, igår, kl 17.55. Fem minuter innan stängning, men inte fan fick jag någon frågeformulär eller sådan där... blå... ful... sak...

2010-02-19 @ 00:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0