Dagen då jag köpte skridskor

Undrar om inte det handlar om en försenad 30-årskris eller rent av en mer specifikt 34-årskris. Eller är det bara OS som styr allt?





I dag besökte jag och min syster handbollsstaden Kristianstad. Vi gick givetvis in i en sportaffär, min syster skulle titta på skridskor, hon har nyligen flyttat till skridsko- och hockeymetropolen Tyringe så hon hade tänkt kika på ett par skridskodojjor. Det hela slutade med att undertecknad kom utbärande med ett par nya skridskor i en jättelik plastpåse. Hur gick detta till egentligen? Jag som inte ens har åkt på ett par skor med knivar på säkert tjugo år. Men nu jäklar vad det dags. I varje fall när jag efter att provat ett par och inte kunde motstå tanken i affären på att besöka Hässleholms ishall, Tyringe ishall eller rent av Finjasjöns tjocka is. Så här med några timmars perspektiv när lördagsölen runnit ned genom halsen eller när jag var på väg hem känns det än mer ologiskt varför jag smällde nästan en femhundring på denna lite udda sko.

Istället för hundtricket (jag är allergisk mot detta husdjur) kanske jag försöker mig på det beryktade skridskotricket. Har man ingen större framgång på krogen har man kanske större "vinstchans" på skridskobanan att finna den stora kärleken? Ja, det är värt ett försök. Eller går det att kombinera? Förfest med kaffegök, Weiherstephaner och "skridskoföreställning" och sen in på Harrys där tänderna är sneda, ölen är dyr, musiken är lika skrattretande som en Glans-turné och minnet kring småtimmarna är lika stort som en glömsk guldfisk.

Nu ska jag leta upp min gamla hockeyhjälm och bandyklubba. Som stödhjul är det lika bra att hålla i något. Och imponera vill jag ju.

Undrar vad nästa drag blir, kommer jag köpa ett par nya röda miniskidor och åka allt vad tygeln bär nedför Gäddastorpsbacken eller rent av ta mig genom dess närbelägna "Bananen" (finns den kvar?) med en rövlapp?

Det kanske blir nästa gång jag besöker en sportbutik eller vid nästa ålderskris...


Kommentarer
Postat av: Marcus

Haha, klockrent inlägg. Men skridskor? Allvarligt? Antingen hade du halsat fyra banan-öl precis innan eller så... jag vet inte. Men tur för HHK, nu kan de få en förstärkning som heter duga!



Bananen, ja, finns den kvar? Jag kommer ihåg den gången när Patrik "Lager" fick upp en satans fart, sedan åkte han över banan-kanten och ut i ett träd. Blodvite, hjärnskakning och fan och hans moster.

2010-02-14 @ 11:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0