Heja Sverige!





Fan vad härligt! Det är något speciellt med svenska längdskidåkare som kör taktiskt och med ett jäkarnamma det var länge sen man såg. Johan Olsson, gift med sprintstjärnan och den "eviga" fyran Anna Olsson, körde så schnalen blev blå och hjärtfrekvensen var lika hög som ett höghus. Han byggde guldet till sin kollega Marcus "Ta ut dig tills du spyr" Hellner. Tack för den insatsen Johan. Den gav lika mycket gåshud som din käre landslagskompis guld. Det glömmer min dåliga insats som tippare i dagens Melodifestivaldeltävlingsdeltävling nummer tre. Vem kunde gissa att fyra töser med playbackinstrument kunde ta sig direkt till final, före Darin och före ett hårdrockande Crucified Barbara? Inte jag i varje fall, men vad gör det en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: /M

Ja, vad fasiken var det där för bidrag som letade sig direkt till Globen? Var det Drängarnas döttrar? Deras yngre kusiner? Det var ju lite buskiscarning à la Drängarna, Stefan & Krister och Markoolio. Var de på allvar, de där fyra töserna? Eller spelade de oss bara ett spratt?

2010-02-21 @ 09:16:44
Postat av: /M

Och, ja, dramatiskt värre igår i skidorna.

Guld och silver i samma lopp. Tackar för det!

2010-02-21 @ 09:17:53
Postat av: P

/M----> Du som gillar "Calasia" borde väl ha ett gott öga till Timoteij också? "Calasia" gick bara till Andra Chansen häromåret, när deras lillasyrror (hon med dragspel var duktig) gör något mer trallvänligt går det vägen.



Usch, nästa vecka blir det Wahlgren och Jöback. Fler ballader. Tror inte Jöback är så given på förhand.

2010-02-21 @ 20:03:16
Postat av: /M

Jag drog ner zipen med tävling 3 i natt. Inget vidare de där låtarna som jag missade igår. Tror nog att man kan krympa de 24 låtarna i tävling 1-3 till 3-4 stycken (då räknar jag snällt) i min mapp. Delete på resten.

2010-02-21 @ 23:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0