"Folkabussen" bara tvåa...

... förlorade Harrys Musicquiz på lotten. Tror det var tre lag som hade samma poäng eller två.  19 av 21 rätta svar. Är inte helt säker men Popmarcus har säkert stenkoll på det, även om han inte var där.

Dagens musicquiz var ett fiasko. Team Jarvis Cocker var bara hälften närvarande. Den andra halvan uteblev med sin närvaro trots fråga och sms. Att ställa upp ensam är ungefär lika vinstgivande som att elda upp hundralappar på Harrys toalett.

Efter att ha stressat som en gnu från pingisträningen möts jag av en förväntansfull publik. Sittplatserna är upptagna. Före detta Loserville-medlem, P23:are, I´m from Barcelona-light-lag, Han med Fläskkotlettfrisyren och en bergkvist-revymakare är på plats och lapar bira.

Jag är inte sämre utan beställer en Staropramen nästan på studs. Betalar och väntar. Bagar-Leffe i baren är på sitt drygaste humör. Tar betalt för ölen, glömmer att hälla upp den och ge den till mig. Efter några minuters väntan är lidandet över. Nonchalant som en stekare ger han mig till slut ölen efter lite påpekande om hela förfarandet.


Alesha Dixon, en artist värd namnet att vara med i ett musicquiz? Nån som hört henne?






Frågorna gick inget vidare. Det började bra med Barry White. Sen stöp jag på Katy Perry (nån nyare hit), Jacksons apa, musiken till Mitt stora feta grekiska bröllop, Postverkets bildningsår, Smokies sångare, Alesha Dixon och kanske nån till som jag förträngt/glömt.

Men vad gör det när man slapp se Damkronorna. Var nästan maxutdelning att bli fyra i turneringen.
Ishockey för damer borde vara den mest "billiga" sporten i hela OS.
Det finns två helt överlägsna lag, sen kommer ingenting, sen kommer Finland och Sverige.

Varför i hela Hisingen finns då inte herrarnas bandy med på OS. Det är ju ungefär lika ojämnt, men ändå inte.
Ja, jag fattar inte riktigt, men det gör inte så mycket. Det finns ju ändå såna fantastiska idrotter som rodel och bob också.

Kommentarer
Postat av: påpmackan

Eh, jag fick en förfrågan kl 21.21 per sms, quiz börjar vid 21-tiden. Inte ett ord innan dess. Och det sms såg jag först dagen efter, då sms-minnet var överbelastat. Fick rensa min skickat-mapp i förmiddags, sedan kom sms'et fram.



Nästa gång. Hör av dig i tid. Och ring. Hehe.



Bubbles, heter förresten apan.

Och Katy Perry kunde jag nog med.



Nåväl, om 2 veckor är jag på plats.

Nästa ser knepig ut, men om 2 veckor.

2010-02-26 @ 13:27:56
Postat av: P

De kommande två veckorna har jag pingismatcher.

Jag trodde du skulle nämna något om det i en kommentar i förra inlägget men det blev annat tjafs...

Varför vill du vara så hemlig i "Kackelunds" blogg?

Självklart är det jag som är Andreas...

2010-02-26 @ 16:57:54
Postat av: P

Nämna något om quizet menade jag, om du skulle dit eller inte. Men det gör inget, visste knappt det själv heller. AB Lillfinger är det nya Masters of music (har de gett upp?). Sen är det där Lost in hollywood och Namnlösa laget som väl är samma människor.

2010-02-26 @ 17:00:37
Postat av: /M

Okej, då får du lycka till på pingisen de kommande två veckorna. Jag ska dit den 11 mars med Martin och Ulf. Vi ska käka innan. Skulle du vilja, hinna eller kunna trots allt, så bara dyk upp där innan 21-snåret.



Hehe, jag vill inte vara hemlig i Skogis blogg, men jag har ju börjat skriva under Hlm, skulle kännas dumt att bara byta. Eller vad säger du, hemlige p? ;)

2010-02-26 @ 21:09:23
Postat av: P

Det blir nog tufft då vi ska ned till Österlen och spela. Nästa vecka var det åttiotalstema, troligtvis.



Skriv ditt namn och länk till din blogg som ju är Hlm...

2010-02-26 @ 21:41:25
Postat av: /M

Ett mirakel att Bagar-Leffe fick vara kvar då det gick från Kingan till Harry Mäntis. Han väcker besökare som inte ens somnat, han har betalt för öl som inte ens hälls upp... vad händer härnäst?

2010-02-27 @ 12:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0