En kaka på Kvantum

Vill ni ha en söt, mäktig kaka till kaffet eller när ni bänkar er vid dumburken, då kan jag rekommendera en kaka som räcker långt. Inte riktigt lika god som Kaffe Latte-bakelserna från Sjöstrands men dock prisvärd.
Jag kallar den Kinabakelse, en kompis kallar den Kinuskibakelse, men i verkligheten heter den faktiskt Kinuskabakelse...  Kärt barn har många namn.




Kinuskabakelse, säljs i tvåpack.

Kinuska/Kinuski-bakelse i grupp.


Kinuska/Kinuski-bakelse i ensamt majestät.





Kan inte heller undvara några oförglömliga stavningar och skyltar.
Som nästan får Thaikiosken "Asian box" på Frykholmsgatan och deras gamla skylt där det serveras "Asiantisk matt" att blekna. Eller Korv-Olle/Fred & Co:s beryktade "Halvgrillad kyckling"-erbjudande...




Den här skylten, hämtad från en matvagn under Kristianstadsdagarna 2009, är skriven på thailandsfinska; sykling med smallig ordnötssås är dock inget för allergiker.

Kommentarer
Postat av: /M

"Jag kallar den Kinabakelse, en kompis kallar den Kinuskibakelse, men i verkligheten heter den faktiskt Kinuskabakelse"



Hur fan vet du att den ska heta Kinuska i verkligheten? Det står så på Icas hemmagjorda skylt på din bild, men ingrediensetiketten är på min sida. Kinuski. Mystiken tätnar, hehe.

2010-02-13 @ 00:01:23
Postat av: P

Jag skulle skrivit "en kompis kallar den Kinuskabakelse, men i verkligheten heter den faktiskt Kinuskibakelse."



Men haka inte upp dig på det. Det var inte det som var syftet med inlägget. Det är bara ett namn. Och på bilden ses kagan.

2010-02-13 @ 10:40:06
Postat av: /M

Vad tycker du om MF deltävling 2 då?

Andreas Johnson är ju bara så rövslickande tradig. Nu är han fast i det jävla schlager- och Ladies men-facker på livstid. Tradig jävla låt i år med. Dogge borde återgå till det han gör minst dåligt, d.v.s. reklam för El-Giganten och andra butiker. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän får skrälla till med andra chansen och ge lite cred till en förutsägbart tråkig jävla MF på dekis.

2010-02-13 @ 14:01:51
Postat av: P

Inget vidare. Jag blev inte så mycket klokare av de där enminutersklippen. Pauline kändes nog bäst. Erik, Andreas och Kalle fick överlägset mest i den där publikundersökningen efter gårdagskvällens genrep. Så de bör antingen gå till final eller Andra chansen. Vinnaren finns säkert i nästa eller sista deltävlingen.



Kan det vara så illa att Dogge och Andra Generationen går till Andra Chansen också? Nej, det hoppas jag verkligen inte. Hoppas Pauline gör bra i från sig när det gäller. Det brukar ju gå hyfsat för de som är joker.

2010-02-13 @ 19:53:59
Postat av: /M

Sicket mög. Räligt och eländigt. Kör ut aftonens deltagare i en rullebör. Dumpa dem sedan i päreåkern eller häng dem upp och ner i närmaste mölla. Ingen päregröt med köttabullar och spettekaka för dem imorgon.



/Skåningen

2010-02-13 @ 21:40:45
Postat av: P

Du tyckte väl Andreas Johnson var bra? Du gillar ju U2. Eller ska vi kalla honom Lill-Bono. Nästa år är jag övertygad om att hans springsteenska idoldyrkande kollega Jörgen Johansson står på scen och gemar sig precis som Andreas gjorde i kväll. Lite lika är de väl ändå?

Lite synd om A-M Espinosa att hon blev sist (och mig som missade en trippel pga av detta, då jag hade henne före Highlights & Mist som blev sjua), precis som Eskobar blev för några år sedan. Låten var nog lite för tradig.



Kent var ju också med på ett hörn, hade dock hoppats att någon av "mupparna" skulle sjungit lead... Var Ica-Jerry med?

2010-02-13 @ 22:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0