Dagen-efter-ångest




Vaknade i morse och fick en fruktansvärd ångest. Av något förargligt krograggförsök eller springnota på Korv-Eriks? Nej, nej, inget sånt. Det är bara amatörer som gör såna misstag. Utan när jag hör snömassor rasa ned på balkongen med en jäkla smäll inser jag att det är kört. Det har blivit töväder. Självklart skulle kvicksilvret ned på nollan just dagen efter jag köpte mina fina Nike Bauer-skridskor. Nu vågar jag inte bege mig till Finjasjön och åka skridskor. Det hade varit det ultimata söndagsnöjet annars. Jag överväger att lämna tillbaka mina skridskor och fram till i går kväll hade jag mina tankar på att byta dem mot ett par längdskidor. För det är ju mer motionsfrämjande än att skutta fram och tillbaka på en spegelblank ostadig sjö där man inte är säker på att isen håller för hundra pannor hässleholmare.

Tanken på att byta till längdskidor är nu utagerad. Jag har mognat. Nu kommer jag enbart lägga pengar på nyttiga saker. Och som jag har användning för.  Choklad, melodifestivaloddsande, hästtippning, skivor och öl.  Och i morgon hämtar jag ut mitt träningskort på 24sevenfitness. Jobbet finansierar och jag valde det nästan enbart för att kunna springa på löpband när det är snö ute, nu verkar det töa bort om inte till i morgon så kanske till mitten av nästa vecka. Frågan är därför hur mycket jag kommer nyttja detta svindyra kort. Förhoppningsvis en del, men jag har aldrig varit något styrketräningslejon då jag inte vet hur man använder alla maskiner som finns där. Men det får tiden utvisa. Detta kort kan jag rent teoretiskt använda under dygnets alla timmar. Friskvård heter det och med lite flyt täcker detta bidrag även företagsbowlingen på måndagar, men det är allt annat än klart.

Nu ska jag plåga mig själv med att se ett långsamt tyst svenskt drama som kritikerrosats och som visst ska vara smått fantastiskt. Och försöka få bort tankarna från de där skridskorna. Jag avslöjar titeln på filmen om jag tycker den är bra. Det är inte "Blades of Glory", så mycket kan jag avslöja...

Kommentarer
Postat av: /M

Varför se en film som du på förhand är förberedd på att få plåga dig igenom? Då är det ju bara att skita i att se den, för att gå på något som du tror kan vara bra? Hehe.



Nåväl, vilken film?

Och vad tyckte du då?

2010-02-15 @ 11:23:06
Postat av: P

"Flickan (som lurades sälja lotter utan vinst)"...



4 P ger jag filmen. Och den var inte så långsam och tyst som jag trodde. Leif Andrée var lysande som vanligt. Lite samma typ av roll han spelade i "Livet i Fagervik".

2010-02-15 @ 17:32:27
Postat av: /M

Oj, 4/5 var en skräll. Jag trodde inte att du skulle gilla den så starkt. Även jag delar ut en 4'a i betyg, väldigt bra film. Skandal att den inte tog hem något tungt på guldbaggegalan. Den fick väl foto eller vad fan det var, men förtjänade nog manus och/eller regi i alla fall. Även Andrée i birollen. Men neeeej, fööör faaan. Stieeeg Larzon sopade banan.

2010-02-15 @ 21:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0