2010 episod 1: Radiohitsen


Smygstartar min årssummering med att göra det lätt för mig. Skiljer på hits och hits!

Jag tar några av de låtar som gjort ett gott/dåligt första intryck och sen har de spelats itu vare sig man ville det eller inte (ja, de flesta i varje fall). Vissa har haft längre hållbarhet än andra. Och ja, jag har säkert glömt någon, men så här får det vara. De som poppade upp i huvudet är alltid de mest givna...


Fem bra hits


1. Oskar Linnros – Från och med du
2. Robyn – Dancing on my own
3. Familjen - Det var jag
4. Marina & The Diamonds – Hollywood
5. Tove Styrke - White light moment

Bästa cover: Crystal Castles feat. Robert Smith - Not in love

Fem urusla hits
(Exkluderar så klart de mest uppenbara sommarhitsen. Inkluderar de som retat mig mest när jag lyssnat på P3.)

1. The Black Eyed Peas - The time (dirty bit)
2. Rise Against - Hero of war
3. Ke$ha - Blah blah blah
4. Bruno Mars - Just the way you are
5. Cee Lo Green - Fuck you!

Sämsta cover: Jay-Z feat. Mr Hudson - Young Forever





Kommentarer
Postat av: /M

Jag såg Familjens pappa (på tal om Familjen) på Kvantum idag, han stod och sålde påsar med ballonger mellan entrédörrarna (där vid pantstationerna och låsskåpen). Väldigt otippat får jag säga. Dock krängde han inte grabbens skivor, han kunde gott ha haft senaste albumet till nyårspris.



Inte lika otippat att jag träffade på en Ragnar med ett paket korv i sina händer.

2010-12-31 @ 12:58:24
Postat av: P

Ok, får väl ner på Kvantum och hälsa alla gott nytt år.

2010-12-31 @ 13:00:44
Postat av: /M

Fast vad gör "Hero of War" på din lista? Albumet kom 2008 och singelsläppet var 2009. En låt man fortfarande inte blivit kvitt 2010 dock, radion lär väl även spela den även 2011.



Sedan kanske Beach House borde ha varit på topplistan, men de kanske du ser till helheten istället och smäller upp albumet högt. Istället för någon hitlåt med dem.

2010-12-31 @ 13:03:35
Postat av: P

Ja, jag tog mest något större radiohits. Det kommer nog något mer. Exakt vad får du se.

2010-12-31 @ 14:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0