Gruff-året 2010


Jag brukar då och då roa mig med att gå in på amazon.co.uk och söka på Super Furry Animals eller Gruff Rhys (kanske även Neon Neon) och se om det dykt upp något jag inte känner till från den här produktive walesaren. Oftast blir man rikligt belönad och finner något man inte hört tidigare. I och med att både Super Furry Animals och Gruff Rhys tyvärr inte får så mycket uppmärksamhet i Sverige så är det lätt att missa något. Rhys har många projekt på gång hela tiden. För några veckor sedan fick jag fram en helt ny singel ”Shark Ridden Waters", ett obskyrt och mystiskt konstelectroprojekt tillsammans med Tony Da Gatorra kallat "The Terror of Cosmic Loneliness" (lite för svårlyssnat för min smak) och en hyllad dokumentär ”Separado!" * (inte sett än) precis utgiven på DVD, när jag sökte.



Nästa år kommer Gruff Rhys med ett nytt soloalbum "Hotel Shampoo", den 14 februari för att vara exakt.
 
Lägg till lyckade gästspel på både Gorillazs senaste album och även fina Danger Mouse & Sparklehorses album så har ni Gruff Rhys-året 2010 i ett nötskal.

Det mesta finns dessutom att lyssna till på Spotify för den som är intresserad att ta del av det jag nämnt i musikväg med den gänglige walesaren.

Fotnot: * Har nu beställt "Separado!" på just amazon.co.uk, mitt första köp där på säkert minst fem år. Var tvungen efter att sett den fina trailern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0