Cry No More Tears



På måndagar visas “Våra vänners liv” i SVT 1, en trivseldramakomedi i bästa ”Livet i Fagervik”-stil om ett grabbgäng och allt som händer runtomkring och i deras liv. Bra skådespelare och ett oftast bra manus. Däremot är det två saker jag inte riktigt begriper, ja rent av stör mig, och som tar lite udden ur serien.
 

1. Varför spelas exakt samma två-tre låtar av Sweet Chariots i varje avsnitt, "Frankly" och "Never Gonna Stop", framförallt. I ungefär samma scener och mellanspel, flera gånger i varje avsnitt. Det blir smått parodiskt nu när serien är inne i andra halvlek.


2. Hur i hela Hisingen fick Mats fram luciakronor och luciadräkter till alla förskolebarnen på deras luciakonsert när de i scenen innan nästan var på väg ut ombytta till något helt annat och bara ett barn var lucia? Begriper inte det, helt overkligt! Och sjöng de bara en låt, ”Sankta Lucia”, vad är det för show egentligen som han och klassen fick stående ovationer för?! Helt bananas, hoppas på en pedagogisk förklaring i nästa avsnitt.


Kommentarer
Postat av: /M

Jag såg lite på 2 avsnitt, det verkade helt okej. Upptäckte det dock för sent för att orka följa, serien hade gått mig spårlöst förbi i kanske 3 delar innan jag av en händelse råkade zappa över till den.

2010-12-10 @ 10:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0