2010 episod 2: TV-serierna

Nu är det dags att lista bästa TV-serierna, utländska som svenska. Jag kommer lista sex stycken serier vardera på ett liknande sätt som jag kommer lista bästa album snart. Inte det lättaste att rangordna då serierna skiljer sig ganska mycket åt i karaktär men så här får det bli...

TV-serier - utländska



1. This is England '86
2. Peep show - säsong 7
3. The Trip
4. Dexter - säsong 5
5. Louie 
6. The Walking Dead

TV-serier - svenska

1. Grotesco 2
2. Succéduon med Anders & Måns
3. Rebecca & Fiona
4. Starke man
5. Livet i Fagervik
6. PSL på festival


Kommentarer
Postat av: /M

Visst var Grotesco 2 bra. Bitvis lysande till och med. Samtidigt levde det inte på långa vägar upp till första säsongen samt att några minst sagt undermåliga avsnitt denna vända gjorde det till en väldigt ojämn säsong. Höga berg, förvisso, men också djupa dalar.

2011-01-01 @ 16:22:46
Postat av: P

Ja, men efter att sett ett avsnitt av nya säsongen av Hipp Hipp! var det ändå klasskillnad till Grotesco 2:s fördel. Men visst, några av de åtta avsnitten var sådär.

2011-01-02 @ 10:23:18
Postat av: /M

Ja, fast nu var det Grotesco 2 det gällde.

HippHipp! 3 lär dessutom gå under TV-året 2011.



Sett "Winter's Bone" förresten? Går upp i Sverige på fredag.

Jag har tänkt se den ett tag nu, idag gör jag nog slag i saken.

2011-01-02 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0