Ursäkta blogglovers!

Efter en dryg veckas bloggpaus är det dags att återuppta bloggen. Det har varit en del Malmöfestivalen, jobb, fotboll, bloggtröttma som gjort att jag inte hunnit eller orkat lägga upp något nytt.

Jag har köpt en ny kamera. Filmat en del, tagit lite foto. Verkar rätt bra ändå. Till helgen ska jag använda den som backup till en oridinarie fotograf. Blir säkert minst lika bra. Tar jag tillräckligt många foto kommer det säkert finnas något som kan användas.

Och nu har jag tagit foto och varit på Helgeåfestivalen, inte som backup, utan som ordinarie fotograf.
Lipsillarna och nallebjörnsdräkterna Teddybears ställde in. De fick betalt men kunde inte anordna en konsert med så kort varsel som 24 timmar (trots att de ju redan var bokade, och inga ersättare var värda att ens ersätta dem, sanslöst). Kan det varit så enkelt att de blev rädda för att jag skulle såga dem?! "Fy fan vad det regnar" skrek en stockholmsk sångare när regnet vräkte ned och jag fick plocka upp mitt regnskydd jag fick på Way out west. Ibland lönar det sig att åka till Göteborg... I dag har jag ändå halsont. Fan!

Jo, det var det här med foto, jag lägger upp de fyra bästa fotona här under.



Någon som vet vilket band som står på scenen?




Okej då, ni får en chans till, här syns det lite tydligare.




Ångrar lite att jag inte skickade in detta eminenta foto till tidningen. Så här rakt framifrån har nog ingen fotograf kommit innan. Både trummis och sångerska tittar synkroniserat in i min Sony Cyper-shot DSC-W390. Jag förstår varför. Den drar till sig linslusar.



Kalle Moraeus? Nej, fan det är Sme´ns Baglomma. Ett sorts Joddla med Siv-light. Poppis bland ungdomarna. Han i den roliga mössan i mitten har jobbat på Skivlagret i Hässleholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0