Träningsbloggen, BP-HIF och Winnerbäck-bokning


Det finns en liten - dock minimal - risk att den här bloggen förvandlas till en ren tränings- och hälsoblogg framöver. Ska försöka gå ned en bit under 100-strecket, så i dag började jag faktiskt springa igen efter min kollaps i Startskottets tropiska hetta. Fem kilometer på löpband efter att först sett Helsingborgs IF på knappt fyra och en halv minut ha vänt ett 0-1-underläge till 3-1 ledning. Det var nästan för dåligt för att vara sant. Det började ju så bra för mitt himmelsblåa perspektiv. Efter att ha bränt en rad läge i första halvlek där även BP hade varit på vippen att göra 2-0 kändes det som de elva helsingborgsgrabbarna i halvtid satt radiostyrning i bollfan. Den annars så stabile BP-målvakten var yrvaken på minst ett mål, som han får ta på sig. Men visst Maskinen Helsingborg är just ett lag som kämpar för varandra och bra lag har ju som bekant också lite flyt. Dåliga eller mediokra lag har det inte. Nog om det. Än så länge är det dubbelt Skåne i topp. I varje fall ett tag till. MFF-Helsingborg i mitten av september kan bli årets allsvenska match.

De fem kilometer jag sprang i kväll kändes som en munsbit jämfört med senast.
Jag lade upp det så här:

4 x 6 min/km
1 x 5 min/km i sex minuter

Sammanlagt cirka 30 minuters löpning utan att stanna. Jag ska försöka ta vissa pass lite lugnare och bygga upp det hela. Inte alltid springa så fort och gåvila för mycket. Bättra på uthålligheten, heter det.
Så här planerar jag veckan:

Måndag
: 5 km i lugnt tempo, efter en ganska lång paus.
Tisdag:   Pingisträning.
Onsdag:  ca 7 km i lugnt 6 min/km.
Torsdag: Intervaller, utomhus. 30 minuters effektiv löpning.
Fredag:  Vila
Lördag:  En halvtimmes löpning i lugnt tempo.
Söndag: Ev. Fotboll


Jag ska även försöka äta mer regelbundet: Frukost 9.00, Lunch 12.00-12.30, Middag 17.00-18.00 varje vardag.

I kväll åt jag en 113-grams hamburgare av märket Tulip, stek inte hamburgaren för länge bara då den innehåller 99 procent nötkött, då blir den som en skosula. Till detta tre vändstekta ägg och en burk Euroshoppers vita bönor. Tillagningstid: endast fem minuter. Om ni inte äter vita bönor; stek ett ägg eller en halv hamburgare till.


Och till sist en helt annan sak. Ni vet väl om VARFÖR Malmöfestivalens ledning går ut med att Lars Winnerbäck är klar för festivalen just nu och inte för en månad sedan? Precis på samma sätt som det i dag blev klart att Teenage Fanclub "kommer tillbaka" till Sverige i höst för tre spelningar (efter att de i helgen spelat på Storsjöyran).
Ja, det är förmodligen en överenskommelse artisten och bokningsbolaget gjorde för att locka så mycket folk som möjligt till sin "ordinarie" sommarturné. I annat fall hade säkert många väntat och sett Winnerbäck gratis på Malmöfestivalen. Så fungerar branschen. Och jag säger inte att det är fel.

Jag sätter en guldtia på att The Ark snart blir klara för Malmöfestivalen, som avslutningsakt på Stora scenen fredag den 27 augusti...

Kommentarer
Postat av: /M

Fast The Ark dementerade tidigt (i juni tror jag att jag läste det) ett rykte om att de ska spela på Malmöfestivalen, och sade i samma veva att Sofiero och Tivolirock skulle bli deras enda konserter i Skåne i sommar.



I annat fall hade det inte varit en orimlighet, eftersom många artister och festivaler (inte minst gratisfestivaler) suger på den där karamellen tills den ordinarie turnén är över. Överrenskommelser med redan spikade arrangörer bl.a., precis som du var inne på.

2010-08-11 @ 00:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0