Tre (fyra) klipp från Malmöfestivalen

Jag var på Malmöfestivalen tre gånger i år och gjorde stan. Åt chilensk bondkorv, drack ekologisk öl och lyssnade på lite musik. Lite längre ned finner ni tre klipp, några av mina första med min nya kamera.

Tror annars de här två lirarna fångar stämningen ganska så bra på Malmöfestivalen annars, de är bättre på att prata i kameran än vad jag är också. På något vis verkar det som det är deras första besök på Malmöfestivalen. Dessutom pratar den ena exakt som Johan Glans. Missa inte del 2 i deras rapport...

Kommentarer
Postat av: /M

Undrar hur många personer som vände sig om eller tittade skeptiskt på den där cyklande liraren som pratade för sig själv (då han filmade) under hela cykelturen? Det var nog bara en liten kamera som satt monterad på styret, den kan folk inte ha sett.



Lite som när du var på Sicilien och pratade under tiden du filmade ett klipp, och en på det stället anställd kvinna kom i närheten, hehe.

2010-08-31 @ 22:40:51
Postat av: P

När man filmar är allt tillåtet. Då pratar man med kameran...

2010-09-01 @ 08:30:52
Postat av: /M

Rockbjörnen på aftonbladet.se kl 20-23. Något av det segaste jag har sett i galaväg. Ingen röd tråd. De prioriterade mingel och spontant pinsamma intervjuer mer än att dela ut priser och ha livemusik.



De artister som fick spela, de körde i de flesta fall i alla fall tre låtar och 15 minuter. Det blev som minikonserter mellan allt kacklande. Jerry Williams intervjuades gång på gång, han pratade om sin sjuka hund mer än en gång. WTF?!

2010-09-01 @ 22:58:48
Postat av: P

Såg inte det alls. Hur var det med Jerkas lilla vovve? Viktigare är att det är quiz i kväll. Och jag kan! Du jobbar väl inte i kväll?

2010-09-02 @ 08:24:38
Postat av: /M

Quizade du? Hur gick det? Förhinder nästa vecka också, men sedan kan jag quiza på bäst jag/vi vill udner kanske fyra veckor. Så vi lär säkert hitta något eller några gemensamma datum där :)



Och beställa mat, dricka öl och tjöta om Zlatan och musik imorgon kl 19-?? hos dig/er och din 239" TV? Hehe.

2010-09-02 @ 23:45:38
Postat av: /M

Bolaget har förresten sänkt Pistonhead Summer Brew, den kostar väl runt 8 spänn nu. Får nog bli några sådana till matchen imorgon, ganska god öl och den dricker jag inte så ofta. Kanske sista chansen nu, om de rear ut dem.

2010-09-02 @ 23:55:36
Postat av: P

Jaså rea på bolaget, jag var där i går, tänkte inte på det. Tog mina vanliga...



Ja, quizet gick rätt bra i går, var med i ett lag som blev tvåa, FALL. Fyra lag hade 18 poäng och det blev utslagstävling där jag tyckte jag var först på utslagsfråga 1 men tog andra låten i stället.



Ja, vi får se hur det blir. Vi kan ta det om några veckor.



2010-09-03 @ 09:07:11
Postat av: /M

Låter gött, brände ni presentkortet direkt? 100 spänn på några personer, det räcker väl till lite jordnötter. Bagar-Leffe kanske bakade dem under morgonen, lätt värt de slantarna, hehe.



Det är väl för att det är en Summer Brew och tidsbegränsad sommarupplaga som gör att de sänkt den 2 spänn eller något. Jag köpte några i förrgår, slut nu. Blir nya idag. Avspark 20, jag kommer 19? Med lite mat eller jag ska äta innan?

2010-09-03 @ 10:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0