Träningen inställd i kväll

Tror jag får skippa mitt inplanerade löppass i kväll. "Inception" kom emellan och efter den är hjärnan inte upplagd för löpning. Ska se om jag i morgon bitti kommer ihåg början av drömmen jag haft under natten. Eller överhuvudtaget komma ihåg vad jag drömt, om jag nu drömt (men det gör man väl alltid).

Något vidare bloggande blir det nog inte i kväll heller. Som cliffhanger kan jag ju säga att det ska skummas igenom bilderna från 25-årsfesten i Arkelstorp förra lördagen och se om det kan bli ett inlägg, och sen ska jag tipsa om några bra tv-serier som förgyllt några varma sommarveckor. Så förhoppningsvis blir det några blogginlägg denna veckan. Håll ut...

Kommentarer
Postat av: /M

Såg du "Inception" på bio eller hemma i soffan?

Jag funderar på att se den på bio någon dag snart.

2010-08-05 @ 11:25:52
Postat av: /M

För att göra spänningen än mer olidlig för övriga läsare, så vet du vilket filmklipp som jag vill se från den där festen.



Ska du förresten nyttja ditt Jojo Sommar fredag lunch till lördag lunch, eller du har lust att låna ut det? Du kan ju titta upp med det idag/ikväll eller droppa det i inkastet i så fall. Om inte, tack ändå :)

2010-08-05 @ 11:28:14
Postat av: P

Jag såg den i går i Parks lilla salong med syrran och Henrik. Klart sevärd som alla skriver. Inget mästerverk. En klar fyra av fem ändock.



Tror inte jag behöver Sommarkortet fredag till lördag lunch. Så det kan du låna.

Ska du se HIF-Djurgården på plats eller på tv i kväll?



Ja, ska försöka lägga upp de två klippen, eller ett av dem åtminstone.

2010-08-05 @ 11:34:21
Postat av: /M

Aha, synd att jag inte visste det, men jag får väl knalla iväg och se den någon dag. Den går dock bara t.o.m. söndag enligt programmet, så det är inte mycket att välja på. Antingen idag eller lördag (kent fred kväll, borta sönd kväll).



Jag funderade faktiskt först på att se "Inception" ikväll, men ska eventuellt se HIF-DIF med farsan i huset istället. Han är hemma någon dag nu, för att fixa lite i stan. Den som lever får se, blir kanske bion ändå medan den ännu går.

2010-08-05 @ 11:55:11
Postat av: P

Ok, då vet jag att du ser filmen i kväll och skippar fotbollen. Har han Säsongskortet eller köper han en match i taget?

2010-08-05 @ 12:30:27
Postat av: /M

I så fall köper han/vi bara loss den. Jag tänkte inte ens på att HIF spelade idag, förrän farsan nämnde det för några dagar sedan. Jag har inte ens sett målen mot BP, missade både sporten och Fotbollskväll den aftonen.



Segt att suget för och kollen på Allsvenskan har svalnat lite, nu då det rullar på bra. Men det lossnar väl när värmen är borta och vardagslunken återkommit.

2010-08-05 @ 13:21:32
Postat av: P

Det är ju nu du ska se dem när de spelar bra, har flyt, tur, bås, flax, lever på motståndarnas missar och sin egen skicklighet. Men de verkar ju vinna stup i ett även om inte du ser matcherna på vare sig 42-tums PL-tv eller något annat. Får väl åka och se "iffiff" nån gång, men vete tusan om det blir MFF-HIF. Då ser man nog bättre och lugnare i tv.

2010-08-05 @ 14:58:33
Postat av: /M

Ja, MFF-HIF är nog lugnare att se på egen himmaplan, i egen himmasoffa.



Spelövertag för HIF, sedan 0-1 i baken, en man utvisad och halvtid. Därefter vänder man till 2-1 och lyckas ändå inte hålla undan. En man kort, visst. Men ändå. Synd, men 3-3 får väl duga. 25 av 27 möjliga poäng hemma, det har väl inte hänt i Allsvenskan på 60 år eller något.



Hittade inte något Jojo Sommar innanför dörren, men det får gå ändå.

2010-08-05 @ 21:23:38
Postat av: P

3-3 ska Helsingborg var mycket nöjda med. Att göra tre mål med en man mindre är smått otroligt och väldigt dåligt av Djurgårdens tafatta försvarare som inte kan få bort bollarna. HIF var trötta andra delen av andra halvlek och skapade inte så mycket men lyckades få fram en sista ströchans som måltjuven Gerndt fick bra träff på (även om målvakten nog borde tagit den).



Nej, glömde slänga in kortet, du kan få det på lunchen, 12.00 utanför Skivlagret.

2010-08-06 @ 08:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0