Sator var på bilden!

Jag kan nu avslöja att det var Sator på de två gröna bilderna i föregående inlägg. Kanske inte så mycket att hänga i julgranen, vet faktiskt inte hur bilderna blev så, men bandet växlade mellan olika scenljus och dessutom regnade det. Får se om det kommer med något i morgondagens tidningar, de flesta jag tog var rätt mörka. Får läsa på mer om min kameras olika fotoformat och dyl. Däremot är jag rätt nöjd med de två inledande meningarna i min Sator-recension. Ni som följer bloggen fattar kanske vad jag syftar på, de som läser tidningen i morgon gör om möjligt inte det. Sånt är livet! Man ska inte förstå allt, alltid...
"Sators comebackalbum “Basement Noise” kom redan våren 2006 och får väl sägas ha spelat en väldigt undanskymd roll hittills. Sommarens mer långlivade turnésväng har däremot fått betydligt mer uppmärksamhet, inte minst i Norra Skåne."

Kommentarer
Postat av: /M

Hur många betalande var det? På ett ungefär. Inte ett ord om det i Norra Skåne idag, trots att någon praoelev(?) hade intervjuat en arrangör under lördagen. Tjejen lyckade benämna Teddybears som såväl Teddybears Stockholm (de hette så för 54 år sedan) som Teddy Bears Stockholm (sär skrivning dessutom. Kommentar överflödig.



Arrangörerna hade visst av bokningsbolaget blivit erbjudna att få The Ark, då de fumlade bort Reddybears. Arrangörerna avstod eftersom att The Ark i och för sig är bra, men att inga kan ersätta Teddybears.



Alla undrar nu hur full den där arrangören som uttalade sig för Norra Skåne var. The Ark har avslutat sin succéturné, så detta kunde ha blivit lite exklusivt ändå. Min gissning är att de insåg att de skulle gå så in i helvete back ändå, så de dribblade väl bort Teddybears betalning medvetet. Sedan ville de inte ha något istället.

2010-08-30 @ 19:35:38
Postat av: /M

Med risk för att trampa arrangörerna på tårna så tror jag att de bara hittade på det där om The Ark helt spontant. Två sjättedelar av The Ark var uppbokade på annat, långt från Skåne, under lördagen. Detta enligt en fanblog om The Ark. En tredje medlem lär även ha varit utomlands. Med endast sångare, basist och trummis blir det inte till att rocka röven av publiken.



Och att rigga för The Ark, med scenshow, trappan, klätterställningen m.m. är inte heller något man gör i en handvändning. Nej, det där var nog en groda som hoppade fram ur munnen i ren och skär panik, praoeleven pressade säkert dem på ett namn (det fanns nog inga). Och de gick klantigt nog i fällan.

2010-08-30 @ 19:44:34
Postat av: P

Det tar mer än 24 timmar att ta på sig Teddybjörnen Fredriksson-dräkterna tydligen också. Luger är lite luriga. Lite taskigt ändå mot festivalarrangören, kan tyckas.



Det där om The Ark stod bara i Norran. Dessutom var det bandbokarens "bror" Gunnar som hon pratat med. Eller skrev hon fel namn (troligare, han heter Gösta, nej Göran)... Och skulle Mustasch och Takida vara så mycket bättre. Tror inte det. Men de ville väl spara pengarna till nästa år. Vet inte om det kan komma så mycket fler bybor till Knislinge än vad det gjort de åren jag varit där. Var kanske något mer folk framför scen under Backyard förra året, men annars var det rätt lamt då också. Trots en del bra bokningar. De flesta var inne i ölområdet. Ja, i så fall kommer de från Kristianstad där det går sena bussar och dyl. Jag såg inte en enda hässleholmare om man inte räknar Munchen.

2010-08-30 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0